به گزارش ایرنا، سرهنگ علیرضا حیدرنیا روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز تشکیل بسیج مستضعفین اظهار داشت: تجدید میثاق با آرمانهای امام راحل با حضور اقشار مختلف بسیجی اعم از کارگران، بازاریان، کارمندان و عشایر، میزبانی پایگاه های مقاومت از ائمه جماعات در قالب طرح مرات، ارائه خدمت پزشکی رایگان در مساجد، اعزام 40 تیم پزشکی به مناطق محروم از محوری ترین برنامه ها در هفته بسیج به شمار می رود.
وی عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با خانواده های شهیدان، برپایی نمایشگاه هایی از دستاوردهای انقلاب در پایگاه های بسیج، اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی از جمله افتتاح واحدهای خرد در روستاها، افتتاح واحدهای مددجویان و برگزاری مسابقات نوآوری از دیگر برنامه های هفته بسیج ذکر کرد.
جانشین فرماندهی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) با بیان اینکه گفتمان اصلی امسال بسیح با موضوع 40 سالگی انقلاب است، افزود: برگزاری نشست های روشنگری با موضوع دستاوردهای بسیج در طی 40 سال انقلاب به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.
وی به اعزام کاروان راهیان نور اشاره کرد و گفت: از 6 هزار سهمیه استان تهران بیش از یک هزار و 700 خواهر در هفته بسیج در اردوی راهیان نور حضور می یابند و اعزام برادران نیز بعد از فصل امتحانات موکول شده است.
حیدرنیا در ادامه با اشاره به اهمیت نقش بسیج در کشور، اظهار داشت: سالگرد تشکیل بسیج، یادآور خاطرات دلاورمردان هشت سال دفاع مقدس است که جان و مال خود را برای حفاظت از کیان نظام مقدس فدا کردند.
وی با بیان اینکه خاطرات رشادت ها و جوانمردی این انسانهای بزرگ هرگز فراموش نخواهد شد، تصریح کرد: امروز بسیج به شجره طیبه ای تبدیل شده که در تمامی عرصه ها پیشقدم است.
حیدرنیا با بیان اینکه فرهنگ بسیجی در واقع فرهنگ استقامت است، افزود: اتکا به بسیج تنها راه برون رفت از مشکلات در جامعه است، چرا که تمامی ایده ها و برنامه ها در این مکتب الهی اندیشیده شده است.
وی ادامه داد: بسیج و تفکر بسیجی موجب پایندگی انقلاب شد و در طول 40 سال عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی این انقلاب را از گردنه های خطرناک و توطئه های دشمنان نجات داد.
پنجم آذر ماه سال 58 سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی (ره) است که به همین مناسبت از 29 آبان ماه تا پنجم آذرماه در تقویم رسمی کشوربه عنوان هفته بسیج نامگذاری شده است.
/6003/1970
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.