به گزارش ایرنا ،حسین کاغذلو روز شنبه در جلسه شورای مهارت که در محل فرمانداری ورامین برگزار شد اظهار داشت : دستورالعمل های ارائه شده از سوی دولت و استانداری در حوزه مهارت آموزی ، با هدف ایجاد فرصت های شغلی پایدار برای جوانان صورت می گیرد و این دستورالعمل ها باید با توجه به نیاز منطقه بومی سازی و اجرایی شود.
وی گفت: در حوزه اشتغال نباید فقط به دولت نگاه کرد بلکه اکثر شغل ها در بنگاه های کوچک و بزرگ اقتصادی ایجاد می شود که البته این مهم نیاز به داشتن مهارت از سوی افراد جویای کار است.
وی اظهار داشت: با وجود آن که ورامین از ظرفیت های ویژه ای در حوزه های کشاورزی ، دامپروری و تولیدات صنعتی برخوردار است ولی پایه و اساس اقتصاد این شهرستان بر محور کشاورزی است و مهارت هایی که در حوزه های فنی و حرفه ای به افراد جویای کار ارائه می شود باید در راستای نیاز شهرستان باشد.
کاغذلو افزود : گاه در مراکز آموزشی ، مدارکی به افراد جویای کار ارائه می شود که ظرفیت استفاده آن در شهرستان وجود ندارد و این امر باعث فرصت سوزی و از دست دادن سرمایه ها می شود.
وی با اشاره به استقرار مرکز فنی و حرفه این شهرستان ورامین در پیشوا گفت : در جریان تقسیمات کشوری دشت ورامین ، مراکز دانشگاهی از جمله دانشگاه پیام نور ، دانشگاه آزاد و مرکز فنی وحرفه ای ورامین به شهرستان های قرچک و پیشوا منتقل شد و این امر باعث گردید تا ورامین از داشتن چنین مراکزی محروم شود.
سرپرست فرمانداری ورامین با اشاره به این که ورامین از 101 آموزشگاه فنی و حرفه ای برخوردار است افزود : تمامی این مراکز از امکانات ورامین استفاده می کنند ولی افراد برای دریافت مدرک باید به شهرستان پیشوا مراجعه کنند که این امر زیبنده ورامین نیست .
وی با اشاره به اجرای طرح ایران مهارت در آموزش و پرورش گفت : طرح ایران مهارت با هدف افزایش مهارت دانش آموزان متوسطه و با همکاری وزارت آموزش و پرورش، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان فنی و حرفه ای اجرا می شود که باید با جدیت و با هدف ایجاد مهارت در دانش آموزان اجرا شود.

*دانش آموختگان دانشگاهی به سمت مهارت آموزی سوق داده شوند
معاونت آموزش، پژوهش و برنامه ریزی، سازمان فنی و حرفه ای استان تهران نیز در این جلسه گفت : مدرک گرایی مشکلی است که امروز بسیاری از جوانان با آن مواجهند ، مسأله ای که باعث شده تا جوانان حتی پس از دریافت مدرک دانشگاهی نیز نتوانند شغل مورد نظر خود را به دست آورند.
سعید شاهدوست افزود: مشکل امروز در حوزه اشتغال ، عدم پیوند مراکز علمی با صنعت است و این امر باعث می شود که آموزش های ارائه شده بر اساس نیاز بازار صورت نگیرد.
وی تأکید کرد: مفاد آموزشی و مهارتی دوره های آموزشی باید بر اساس نیاز متقاضیان و با سطح استاندارد بین المللی تهیه و تنظیم گردد و حتی فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز دوره های فنی و حرفه ای و مهارت آموزی را طی کنند.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.