مهدی ابارشی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: شهرستان ری در جنوب پایتخت دارای 88 روستا متشکل از 55 هزار و 159 خانوار است که از لحاظ موقعیت روستایی نیز دارای شرایط ویژه ای است.
وی با بیان اینکه تعداد بیمه شدگان روستایی در این شهرستان از حد معمول اندک است، عنوان کرد: بیشتر روستاهای جنوب پایتخت خوابگاه محسوب می شوند و ساکنان این روستاها روزانه در شهر تهران فعالیت می کنند.
مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان تهران اضافه کرد: شهر قیامدشت با 40 هزار سکنه و خاورشهر نیز با 13 هزار سکنه در تقسیمات کشوری دارای کد آبادی هستند و به همین دلیل آمار روستاییان این شهرستان بیشتر می شود.
وی اطلاع رسانی روستاییان از خدمات بیمه ای را عامل دیگری از کاهش بیمه شدگان در این شهرستان عنوان کرد و افزود: مسئولان محلی باید در این زمینه اطلاع رسانی بیشتری انجام دهند.
ابارشی با بیان اینکه در پذیرش افراد مشمول هیچگونه محدودیتی وجود ندارد، گفت: افراد 18 تا 50 سال ساکن روستا مشمول خدمات بیمه اجتماعی می شوند و همانند کارمندان دولت از مزایای بازنشستگی، از کار افتادگی و مستمری فوت بازماندگان برخوردار می شوند.
وی بیان کرد: دولت 70 درصد حق بیمه روستاییان را به صورت یارانه پرداخت می کند و تنها لازم است تا مشمولان این طرح ثبت نام لازم را انجام دهند.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
1970/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.