به گزارش خبرنگار ایرنا، ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با حضور گسترده در مساجد، حسینه‌ها، اماکن مذهبی و همچنین امامزادگان علی اکبر (ع) چیذر و صالح ابن موسی الکاظم تجریش در شمال تهران و همچنین امامزاده عبدالعظیم حسنی (ع) و حرم مطهر امام خمینی (ره)، در آیین سوگواری شهادت مظلومانه دخت نبی اکرم (ص) اشک ماتم ریختند.
عزاداری مردم تهران که از شب شهادت رسول مکرم اسلام آغاز شده بود با حضور در مساجد، تکایا و اماکن مذهبی و با برپایی دسته جات زنجیرزنی و سینه زنی در وصف رحلت جانسوز پیامبرگرامی اسلام حضرت محمد (ص) و شهادت سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی (ع) عزاداری کردند.
در شب شهادت رسول مکرم اسلام که با بارش باران همراه بود، بسیاری از شهروندان تهرانی با حضور در اماکن مذهبی در محلات مختلف شهر تهران به عزاداری پرداختند.
همچنین به مناسبت 28 صفرسالروز رحلت پیامبر اکرم، حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع ) مردم تهران با پختن غذای نذری، آش، حلیم و شله زرد از عزاداران پذیرایی کردند.
عزاداری مردم تهران به مناسبت شهادت حضرت امام رضا (ع) تا فردا (پنج شنبه) ادامه دارد و مراسمات متعدد در پایتخت ایران اسلامی برگزار خواهد شد.
به مناسبت برگزاری مراسمات روزهای آخر صفر تمامی مساجد، تکایا، امامزادگان با تمهیدات مختلف میزبان شهروندان عزادار هستند.
حضرت محمد(ص) در 17 ربیع الاول عام الفیل در شهر مکه چشم به جهان گشود؛ پدر پیامبر(ص)، عبدالله فرزند عبدالمطلب و مادرش آمنه دختر وهب و هر 2 از قبیله بزرگ قریش بودند؛ آن حضرت در سن 40 سالگی به مقام رسالت رسید و به مدت 23 سال عهده ‏دار امر رسالت و نبوت بود؛ پیامبر(ص) در 28 صفر سال 11 هجری قمری و در سن 63 سالگی از دنیا رفت.
امام حسن(ع) فرزند امام علی بن ابیطالب(ع) و حضرت فاطمه(س) در شب نیمه ماه مبارک رمضان، سال سوم هجرت در شهر مدینه دیده به جهان گشود؛ ایشان در سن 37 سالگی به مقام امامت رسید؛ آن حضرت در 28 صفر سال 50 هجری قمری و در 47 سالگی به شهادت رسید.
تهرام/7243/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.