به گزارش ایرنا اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز سه شنبه نود هشتمین جلسه خود را پس از سخنان محسن هاشمی رئیس این شورا با استماع نطق پیش از دستور مجید فراهانی و ارائه تذکرات آغاز کرده و سپس به سراغ دستور جلسه رفتند.
محسن هاشمی طی سخنانی در آغاز جلسه امروز شورای شهر با اشاره به رحلت پیامبر اکرم(ص)، گفت: تنها راه توسعه اسلام در جهان امروز عقلانیت، منطق جهانی، مدارا و گفتگوست که این موارد از خصوصیت بارز سیره نبوی است.
هاشمی خطاب به کسانی که وظیفه خود می دانند که دین را تبلیغ کنند، افزود: ایجاد دافعه و خشونت و سخت گیری، معکوس مسیری است که پیامبر طی کرده اند.
وی همچنین در خصوص روند انتخاب شهردار اظهار داشت: با توجه به طی شدن فرایند این استفساریه در مجلس شورای اسلامی و محدودیت مهلت قانونی تعیین شده، شورای شهر به رغم تمایلی که به حفظ ثبات در مدیریت شهری و استفاده از خدمات افشانی داشت ناگزیر به انتخاب جایگزین برای ایشان خواهد بود.
وی در ادامه از اصحاب رسانه خواست با توجه به زحمات صادقانه و پاکدستی افشانی در مدتی که عهده دار مسئولیت پردغدغه شهرداری تهران هستند نسبت به انعکاس تلاشهای ایشان همراهی کرده و از انتشار هرگونه مطلبی که جنبه تخریبی و ایجاد فضای منفی حزبی یا قومیتی دارد بپرهیزند تا شاهد فضای اخلاقی منزهی در حوزه مدیریت شهری باشیم.

*ضرورت توجه به وضعیت مالیه شهر
مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود اظهار داشت: با توجه به وضعیت اقتصاد ایران ما در شورای شهر تهران باید برای پیشگیری از تحمیل هزینه های مضاعف اداره شهر و شهرداری به شهروندان پایتخت چاره اندیشی کنیم، چرا که مسئولیت ما فقط اداره شهرداری نیست.
وی گفت: شورا در برابر رونق، رشد اقتصادی، کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای جوانان شهرمان برپایه فرصت های اقتصادی تهران مسئول است.
فراهانی با ارائه راهکار هایی در این حوزه، بر بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، کاهش هزینه های اداره شهر افزایش مطالبه گری شهروندان از شورا و شهرداری و سرمایه گذاری در شهر تاکید کرد.

**کاهش ظرفیت تهویه طبیعی هوای تهران در زمستان
سید آرش حسینی میلانی رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: ظرفیت تهویه طبیعی هوای پایتخت با آغاز زمستان به یک سوم کاهش می‌یابد از این رو باید برای مقابله با آلودگی هوا کاملا تجهیز شویم.
وی افزود: خوشبختانه و با تدابیر اتخاذ شده از ابتدای پاییز تا به امروز هیچ روز ناسالمی نداشته‌ایم و حتی پنجم و ششم آبان هوای پاک را در تهران تجربه کردیم.

** مصوبات شورا درباره‌ ارائه تفریغ بودجه 95 رعایت شود
مرتضی الویری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران خطاب به مسئولان شهرداری خواستار رعایت کامل مصوبات شورا در خصوص ارائه تفریغ بودجه سال 1395 شد.
وی افزود: مصوبه‌ای با عنوان تفریغ بودجه سال 95 ‌در جلسه 22 خرداد شورا به تصویب رسید که در آن تکالیفی را در خصوص انحرافات مساعد و نامساعد عملکرد بودجه سال 95 عنوان شده بود.
الویری ادامه داد: ارائه گزارش تفریغ بودجه سازمان ها و شرکت ها به صورت جامع‌تر از جمله این تکالیف بود که هیچ یک از این نکات در تفریغ بودجه ارائه شده از سوی شهرداری تهران لحاظ نشده است.

**سرانه آموزشی40 انبوه سازی در منطقه 22 پایتخت تامین نشده است
احمد مسجد جامعی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه شهرداری پایتخت باید ارایه مجوز ساخت و ساز را به تامین سرانه های مختلف از جمله سرانه آموزشی منوط کند، گفت: از 45 انبوه سازی در منطقه 22 تنها 5 مورد سرانه آموزشی را تامین کردند.
وی با بیان اینکه شهرداری در این خصوص تکالیفی دارد اما این تکالیف انجام نشده است گفت: بر اساس وظایف شهرداری باید ارائه مجوز ساخت و ساز با تأمین سرانه آموزشی فراهم و صدور پایان کار ها زمانی انجام شود که سرانه آموزشی تامین شده است.

*شهردار برای تغییر وضعیت استخدامی برخی افراد توضیح دهد
الهام فخاری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شپرای شهر تهران با بیان تذکری خواستار توضیح شهردار تهران در رابطه با تلاش برای تغییر وضعیت استخدامی تعدادی از افراد مامور به خدمت برای شهرداری شد.
وی اظهار داشت: در شرایط نقل و انتقال شهردار تهران اخباری مبنی بر تلاش برای تغییر وضعیت استخدامی تعدادی از افراد مامور به خدمت شهرداری به وضعیت مستخدم شهرداری شنیده می‌شود.
وی گفت: در شرایط نقل و انتقال که شرایط مهمی است، تقاضا می‌کنم ریاست محترم شورا موضوع را با حساسیت بیشتری پیگیری کنند و شهردار در خصوص این موارد توضیح دهد.

** انتخاب 5 نامزد نهایی تصدی شهرداری تهران
اعضای شورای اسلامی شهر تهران به رغم ارائه طرح تعویق و مسکوت ماندن انتخاب 5 گزینه نهایی که از سوی محمدجواد حق شناس، ارائه شد، وارد دستور اصلی امروز و انتخاب 5 گزینه نهایی رفتند.
اعضای شورای اسلامی شهر تهران از بین 13 گزینه پیشنهادی تصدی پست شهرداری پایتخت رسول کشت پور را با 14 رای، عباس آخوندی و پیروز حناچی هرکدام با 11 رای، غلامرضا انصاری و کامل تقوی نژاد نیز هرکدام با 10 رای را انتخاب کردند.
تهرام/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.