به گزارش ایرنا مجتبی بوربور روز دوشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار ورامین تاکید کرد: این جلسات به منظور بررسی وضعیت بازار و برنامه ریزی تامین و توزیع اقلام اساسی و کنترل بازار تشکیل می شود و باید در مقابله با متخلفان نیز موثر باشد.
وی با بیان اینکه جلسات ستاد نظارت باید به صورت عملیاتی وارد بازار مصرف شود تا مردم، عملکرد ستاد تنظیم بازار را به عینیت مشاهده کنند از اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف شهرستان خواست با اطلاع رسانی مستمر از قیمت انواع کالای مورد نیاز مردم، نظارت مستمر بر بازار مصرف و رسیدگی سریع به شکایات مردم، فرصت را از برخی سودجویان سلب کنند.
بوربور با اشاره به اینکه تنظیم بازار به میزان عرضه و تقاضا بستگی دارد اظهارداشت: برخی مواقع برهم خوردن رابطه بین عرضه و تقاضا باعث کمبود کالای مورد نیاز و افزایش قیمت آن کالا می شود که بار روانی منفی به جامعه القا می کند، مشکلاتی را به همراه می آورد و نمونه بارز آن را می توان در سوء استفاده برخی سودجویان در زمان کمبود کالا در بازار مشاهده کرد.
وی تأکید کرد: هر چه از میزان نظارت بر بازار کم شود به همان میزان تحرک افراد سودجو و فرصت طلب که با ایجاد مشکل برای مردم به سودهای کلان دست پیدا می کنند افزایش می یابد.
به گزارش ایرنا بیش از 12 هزار واحد صنفی در شهرستان ورامین فعالیت می کنند.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.