علی محمد اسماعیلی روز دوشنبه در جریان دیدار با رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان تهران در محل این فرهنگسرا اظهارداشت: اغلب رسانه های ما یک زبانه هستند و تنها به زبان فارسی تولیدمحتوا می کنند درحالی که برای مقابله با رسانه های جهانی نیازمند بسیاری از امکانات و ظرفیت ها بویژه تولید محتوا با زبان های غیرفارسی هستیم.
وی با بیان اینکه نباید در تولیدمحتوا تحت تاثیر چرخش اطلاعات رسانه های خارجی قرار گیریم گفت: در حوزه بین الملل با کمبود خبرنگار حرفه ای در بسیاری از رسانه های داخلی مواجهیم که باید این مشکل برطرف شود.
اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت تعامل و ارتباط بین استادان و کارشناسان حوزه ارتباطات و رسانه دانشگاهی با فعالان حاضر در رسانه ها بیان کرد: باید زمینه های توسعه این ارتباط و همکاری های مشترک این دو قشر فراهم شود و هرکدام از ظرفیت های همدیگر بهره بگیرند.
وی همچنین بر کادرسازی و تربیت نیروی متخصص و جوان در حوزه رسانه ای کشور تاکید و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بارها بر استفاده از جوانان در عرصه های مختلف تاکید کرده اند و باید بیشتر به این موضوع بویژه در حوزه رسانه ای توجه کرد.
رئیس فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی همچنین با اشاره به برنامه برگزاری سلسله نشست های تخصصی بررسی چهل سالگی تجربه رسانه ای انقلاب اسلامی در قالب 40 نشست اظهارداشت: در تلاشیم در این نشست ها عملکرد رسانه ها و نقاط قوت و ضعف آنها را در طول 40 سال اخیر با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب به امیدبخشی بررسی کنیم و این نشست ها مستندسازی خواهد شد.
اسماعیلی همچنین از خبرگزاری ایرنا برای همکاری در برگزاری این نشست های تخصصی دعوت کرد.
داود میاندهی رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان تهران نیز در این دیدار با تاکید بر ضرورت تربیت نیروی متخصص در حوزه رسانه گفت: رسانه ها اینک رفتارها، باورها، اعتقادات و به طور کلی سبک زندگی شهروندان را بدون آنکه خودشان متوجه شوند با بهره گیری از تکنیک های القای غیرمستقیم پیام دچار تغییر می کنند و در این مسیر فعالیت حرفه ای رسانه های کشورمان بیش از هرچیز اهمیت دارد.
وی با اشاره به تاریخچه فعالیت خبرگزاری جمهوری اسلامی از سال 1313 که پیش از انقلاب با عنوان آژانس پارس نامیده می شده است ظرفیت های موجود در این رسانه را تشریح و برای تعامل بیشتر و توسعه همکاری های مشترک با فرهنگسرای رسانه اعلام آمادگی کرد.
به گزارش ایرنا در این نشست کوروش گوهریان معاون فرهنگی، یعقوب صاعدی معاون ‌مالی و اداری، بختیار غلامی مسئول اجرایی برنامه چهل سال با رسانه و امیر عباس صادقی مدیر روابط عمومی فرهنگسرای رسانه نیز حضور داشتند.
فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی زیرمجموعه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران فعالیت می کند و در خیابان پاسداران، میدان قبا واقع شده است.
تهرام/7245/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.