مینا رجایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 800 کودک در مراکز ایلیای یک و 2 و مرکز پویش یک و 2 شهرری، 19 کودک در مرکز بعثت، یک هزار و 500 کودک در مرکز جمعیت خیریه امام علی (ع) و 150 کودک نیز در انجمن کودکان محمودآباد نگهداری می شوند.
وی یادآور شد: بیشتر این کودکان برای زیارت حرم عبدالعظیم(ع) و امام خمینی(ره) وارد جنوب پایتخت شده و در این منطقه ماندگار می شوند.
رجایی اظهار داشت: حاشیه نشینی، فقر اقتصادی و فرهنگی اتباع بیگانه موجب حضور این کودکان در منطقه ری شده، ضمن اینکه شهرری بعنوان دروازه ورود شهرهای جنوبی و داشتن مزارع کشاورزی وسیع مکان مناسبی برای زیستن این کودکان به شمار می رود.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری افزود: برخی از این کودکان فاقد اوراق هویتی هستند که امکان پذیرش آنها در مراکز شبه خانواده بهزیستی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه کودکان کار معضلی برای جنوب پایتخت به شمار می روند گفت: توانمندسازی و آموزش فنی و حرفه ای از اهداف اصلی و اساسی بهزیستی در حوزه کودکان کار محسوب می شود تا آنها پس از خروج از این مراکز در جامعه فعالیت کنند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری گفت: معضل کودکان کار از جمله مسائلی است که جامعه در موقعیت های مختلف با آن مواجه بوده و در سال های اخیر نیز تعداد کودکان کار به صورت چشمگیری افزایش یافته است.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
/6003/1970
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.