به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، سردار محمدرضا مهماندار درباره برگزاری پیاده‌روی روز اربعین گفت: سه مسیر راهپیمایی پیش‌بینی شده که البته مسیر اصلی، شماره یک خواهد بود.
مهماندار اظهار داشت: مسیر شماره یک از میدان امام حسین(ع) آغاز شده و با عبور از خیابان 17 شهریور، میدان شوش، خیابان فدائیان اسلام، میدان شهرری، نهایتاً به حرم مطهر عبدالعظیم حسنی(ع) می‌رسد.
وی ادامه داد: مسیر شماره دو از امام‌زاده حسن(ع) آغاز می شود که با عبور از خیابان امین‌الملک، خیابان قزوین، خیابن شیخ محمدی، میدان 9 دی، میدان بهمن، بزرگراه بعثت، خیابان شهید رجایی، میدان ساعی و میدان مدرس، نهایتاً به حرم مطهر عبدالعظیم حسنی(ع) می‌رسد.
رئیس پلیس تهران بزرگ ادامه داد: از ساعت 12 فردا شب (هفت آبان ماه)، توقف کلیه وسایل نقلیه در برخی مسیرها ممنوع است، البته بنرها و بروشورهایی را که درباره عدم توقف در مسیر راهپیمایی اطلاع‌رسانی می‌کند از امروز نصب و توزیع کرده‌ایم تا مردم مطلع باشند و خودروهای خود را در این مسیرها قرار ندهند. اگر خودرویی از ساعت 12 شب به بعد در این مسیرها پارک باشد، همکارانم با جرثقیل آن‌ها را منتقل خواهند کرد.
مهماندار درباره مسیرهایی که محدودیت ترافیکی دارند افزود: در طول خیابان 17 شهریور، طول خیابان شوش در هر دو مسیر، محدوده درهای ضلع شرقی، غربی و جنوبی حرم مطهر عبدالعظیم حسنی(ع)، طول خیابان فدائیان اسلام از میدان شوش تا میدان حرم، طول خیابان 24 متری(زکریای رازی) از میدان حرم تا سازمان آب و طول بزرگراه تهران-ورامین از سه‌راه ورامین تا میدان معلم در هر دو مسیر توقف وسایل نقلیه ممنوع است.
وی اظهار داشت: طبیعی است با شروع مراسم که از ساعت شش خواهد بود تا پایان مراسم که با برپایی نماز ظهر و عصر است، اجازه تردد به وسایل نقلیه اعم از خودرو و موتورسیکلت را در طول خیابان‌های یاد شده نخواهیم داد.
وی ادامه داد: به هیچ عنوان موتورسیکلت‌سواران حق ورود به داخل جمعیت و مسیر راهپیمایی را ندارند و این افراد باید موتورسیکلت‌های خود را در نقاط فرعی پارک کنند و خودشان به‌صورت پیاده در این مسیرها تردد کنند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: هر میزان مردم کمتر از خودروهای شخصی استفاده کنند، مشکلات کمتری خواهند داشت و شهروندان سعی کنند از حمل و نقل عمومی استفاده نمایند، زیرا ایستگاه‌های مترو و BRT و خطوط اتوبوس‌رانی در طول مسیر وجود دارد.
مهماندار با بیان اینکه هماهنگی های لازم با شرکت اتوبوس‌رانی تهران برای این مراسم در نظر گرفته شده افزود: در اطراف حرم به‌ویژه در پارکینگ فرمانداری شهرری، خیابان قم و خیابان فدائیان اسلام حد فاصل میدان شهرری تا بزرگراه شهید کریمی، اتوبوس‌ها دپو شده‌اند تا زائرینی را که در این پیاده‌روی شرکت کرده‌اند به اقصی نقاط شهر تهران منتقل کنند.
مهماندار گفت: ون‌های تاکسیرانی هم در اطراف حرم مطهر عبدالعظیم حسنی(ع)، مستقر هستند تا به تخلیه جمعیت و بازگشت زائرین کمک کنند.
تهرامم/9343/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.