به گزارش ایرنا، هدایت الله جمالی پور روز یکشنبه در نشست خبری ستاد پیاده روی جاماندگان اربعین در شهرستان ری عنوان کرد: 20 جلسه از یک ماه گذشته در خصوص مراسم پیاده روی اربعین در این شهرستان برگزار و ماحصل آن تشکیل هشت کمیته تخصصی در زمینه تقویت نقاط قوت و رفع نواقص سال های قبل بود.
وی با اشاره به اینکه مشکلات در ارائه خدمات عمومی و ترافیک برگشت زائران مهمترین نقطه ضعف برگزاری مراسم پیاده روی سال گذشته بود، اظهار داشت: امسال 400 دستگاه اتوبوس 2 کابین، 100 دستگاه اتوبوس تک کابین برای جابجایی یک هزار نفر پیش بینی شده است.
جمالی پور ادامه داد: خط یک مترو از ساعت 11 صبح تا 6 عصر به صورت رایگان خدمات ارائه می دهد، ضمن اینکه بازه زمانی مترو نیز به چهار دقیقه کاهش می یابد.
وی با بیان اینکه 50 دستگاه ون و تعداد زیادی تاکسی برای حمل زائران از میدان های اطراف حرم به ایستگاه مترو و اتوبوس مستقر می شوند، افزود: علاوه بر این 90 دستگاه تاکسی و ون در میدان ساعی و چشمه علی شهرری برای زمان هایی که ازدحام جمعیت بسیار زیاد است، مستقر می شوند.
جمالی پور گفت: 70 ایستگاه صلواتی با نظارت دستگاه های امنیتی و شبکه بهداشت وظیفه خدمات رسانی به زائران را برعهده دارند و توصیه می شود مردم نذورات خود را فقط به متصدیان ایستگاه های صلواتی تحویل دهند.
وی ادامه داد: زائران در طول مسیر برای سلامتی خود و جلوگیری از هرگونه ترافیک باید از ایستگاه های صلواتی مواد غذایی و نوشیدنی دریافت نمایند.
جمالی پور با اشاره به اینکه در طول مسیر تمامی مراکز دولتی، نیمه دولتی، خصوصی، مدارس و مساجد برای استراحت زائران باز خواهد بود، تصریح کرد: 40 چشمه سرویس بهداشتی سیار نیز در طول مسیر در خدمت زائران حسینی خواهد بود.
به گزارش ایرنا، کاروان عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) استان تهران با عنوان جاماندگان کربلای حسینی امسال برای پنجمین سال پیاپی با پای پیاده عازم حرم حضرت عبدالعظیم(ع) شدند.
سال گذشته بیش از یک میلیون نفر در این مراسم شرکت کردند و امسال هم در روز اربعین ساعت 6 صبح در میدان امام حسین (ع) گرد هم می‌آیند و به سمت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) حرکت می‌کنند.
آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) و در کنار آن بارگاه شریف حضرات حمزه(ع) و طاهر(ع) در شهرری از قرن سوم تاکنون، به عنوان یکی از مشهورترین اماکن زیارتی و سیاحتی ایران مورد توجه و عنایت دوست داران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده است.
حضرت عبدالعظیم(ع) از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی(ع) است و در مدت 79 سال عمر با برکت خود با دوران امامت چهار امام معصوم یعنی امام موسی کاظم(ع)، امام رضا(ع)، امام محمّدتقی(ع) و امام علی النقی(ع) مقارن بوده و احادیث فراوانی از آنان روایت کرده است.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.