مجتبی خانجانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا عنوان کرد: مراسم پیاده روی اربعین حسینی شهر تهران از میدان امام حسین(ع) تا حرم عبدالعظیم(ع) برگزار خواهد شد و در منطقه 20 خیابان های فدائیان اسلام، شهید رجایی، ورامین و دسترسی های بزرگراهی پیرامون حرم مطهر از جمله مسیرهای پیاده روی روز اربعین هستند.
وی تصریح کرد: ون و تاکسی ها وظیفه انتقال زائران از ضلع جنوب حرم، میدان شهرری و سه راه ورامین به مترو و سایر میادین شهرری را بر عهده دارند و اتوبوس ها زائران را از میادین کم ترافیک اطراف حرم به محلات مختلف تهران و ایستگاه های مترو انتقال خواهند داد.
خانجانی افزود: همچنین 41 اکیپ اورژانس در قالب آمبولانس، موتورلانس‌ها (موتور آمبولانس) و اتوبوس آمبولانس در طول مسیرهای مختلف راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در شهر ری مستقر می شوند.
وی با اشاره به اینکه 220 نیروی امدادی در مسیر راهپیمایی پیاده روی اربعین از تهران به حرم عبدالعظیم(ع) مستقر می شوند، افزود: 153 نیروی پیاده امدادی در محدوده حرم عبدالعظیم (ع)، 50 نیرو در خیابان های فدائیان، 17 شهریور، خراسان، شوش و میدان بسیج مستقر می شوند و به زائران خدمات امدادی می دهند.
معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری ری ادامه داد: خط یک مترو تهران نیز روز اربعین برای رفاه حال زائران حسینی به صورت رایگان خدمات رسانی می کند.
وی با اشاره به اینکه تمامی مراکز درمانی شهرستان ری روز اربعین در آماده باش کامل هستند، گفت: بیمارستان های فیروز آبادی و هفت تیر با کادر پزشکی کامل در روز اربعین آماده خدمات رسانی به زائران حسینی هستند.
خانجانی افزود: بیش از 70 ایستگاه صلواتی در تمامی مسیرها به زائران دایر و توصیه می شود که مردم به هیچ عنوان از افراد غیر مسئول بسته غذایی و نوشیدنی دریافت نکنند.
وی ادامه داد: سرویس بهداشتی تمامی نهادهای دولتی مانند مدارس، حسینیه ها و مساجد در طول مسیر به روی زائران حسینی جهت ارائه خدمات بهداشتی باز است ضمن اینکه سرویس های بهداشتی سیار نیز در اطراف حرم برای استفاده زائران جانمایی شده است.
وی با اشاره به اینکه حرم عبدالعظیم(ع) گنجایش 50 هزار نفر را دارد و پیش بینی می شود بیش از 3 میلیون نفر در مراسم معنوی پیاده روی جاماندگان اربعین شرکت کنند، اظهار داشت: زائران تا حد امکان از نشستن و استقرار بلند مدت در حرم امتناع کنند تا سایر کسانی که در این مراسم معنوی شرکت کرده اند از فضای روحانی حرم سید الکریم(ع) بهره ببرند.
خانجانی یادآور شد: میدان شهرری در ضلع شمالی حرم نقطه پایانی مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین است، مردم تا حد امکان برای کم شدن ازدحام به داخل حرم مطهر عبدالعظیم(ع) وارد نشوند.
وی در پایان با بیان اینکه امسال تمامی دستگاه های اجرای شهرستان ری در حوزه پشتیبانی، بهداشتی، امنیتی و ترافیک آمادگی کامل برای پذیرای از زائران جاماندگان حسینی را دارند به زائران توصیه کرد: شرکت کنندگان در این مراسم معنوی از آوردن خودرو شخصی تا حد امکان باید خودداری کنند.
به گزارش ایرنا، کاروان عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) استان تهران با عنوان جاماندگان کربلای حسینی امسال برای ششمین سال پیاپی با پای پیاده عازم حرم حضرت عبدالعظیم(ع) خواهند شد.
سال گذشته بیش از یک میلیون نفر در راهپیمایی جاماندگان اربعین در پایتخت شرکت کردند، که پیش بینی می شود امسال 3 میلیون نفر در این مراسم معنوی شرکت کنند.
آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) و در کنار آن بارگاه شریف حضرات حمزه(ع) و طاهر(ع) در شهرری از قرن سوم تاکنون به عنوان یکی از مشهورترین اماکن زیارتی و سیاحتی ایران مورد توجه و عنایت دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده است.
حضرت عبدالعظیم(ع) از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی(ع) است و در مدت 79 سال عمر با برکت خود با دوران امامت چهار امام معصوم یعنی امام موسی کاظم(ع)، امام رضا(ع)، امام محمدتقی(ع) و امام علی النقی(ع) مقارن بوده و احادیث فراوانی از آنان روایت کرده است.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.