به گزارش ایرنا، محسن هاشمی روز یکشنبه در نود و پنجمین جلسه شورای پنجم شهر تهران افزود: بررسی لایحه برنامه سوم توسعه پایتخت در دستور کار کمیسیون های شورا قرار دارد و برای ایجاد تحول در مدیریت شهری باید فراتر از شعار و تبلیغات، ابتدا استاندارد سازی را از ساختار و عملکرد مدیریت شهری آغاز کنیم.
وی ادامه داد: نگهداشت شهر تهران به شیوه سابق و آن هم در سطح کیفیت فعلی، قطعا مطالبه ای نیست که شهروندان تهرانی از شورای پنجم و مدیریت شهری داشته اند.
هاشمی با اشاره به گذشت حدود 14ماه از مسئولیت شورای پنجم شهر تهران گفت: دو شهرداری که از این شورا رای اعتماد گرفته اند، تقریبا در راستای عملکرد مدیریت گذشته شهرداری حرکت کرده اند و در موضوعات شفاف سازی و کاهش شهرفروشی گامهای مثبتی برداشته شده اما این گامها نتوانسته انتظار شهروندان تهرانی را از مدیریت شهری تامین کند.
وی تاکید کرد: شهرداری تهران برای بهبود عملکرد و برآورده سازی انتظارات شهروندان نیاز به تحولی درونی دارد تا بتواند مسایل بیرونی شهر را حل کند و در این مسیر باید از معیارهای علمی بجای رویکردهای سلیقه ای استفاده شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه استانداردهای مدیریتی نشان می دهد که پیکره مدیریت شهری در شرایط فعلی ناموزون و نامتوازن، فربه و کند، سردرگم و کدر است، گفت: شرایط این سازمان بایست به وضعیتی متوزان وپایدار، چابک و موثر، هوشمند و شفاف بهبود یابد که در این مسیر نیاز به جراحی توام با جسارت و عقلانیت نیاز است.
وی ادامه داد: اگر امروز سنگ بنای اصلاح مدیریت شهری با شجاعت و جسارت در برنامه سوم توسعه شهر تهران بنا گذاشته نشود، انتظار گزافی خواهد بود که به عملکرد چندان متفاوتی منجر شود.
هاشمی همچنین با تشریح اولویت های برنامه توسعه شهر تهران تصریح کرد: اگر می خواهیم مسیر حرکتی مدیریت شهری در راستای مطالبات مردم باشد، ساختار برنامه سوم بایست بر کاهش هزینه های اداره شهر، اولویت بندی نیازها و تسریع در اقدامات عینی قرار گیرد که این موضوع نیازمند گامهای مشخص اصلاحی در سازمان مدیریت شهری است.
به گفته وی، در سه سال باقیمانده از مسئولیت شورای پنجم نمی شود همه مشکلات و مسایل تهران را حل کرد اما می توان وضعیت را بهبود ببخشید که البته شرط این اقدام عبور از شعارگرایی و عملکرد تبلیغاتی و تحمل برخی هزینه هاست.
رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه پیشنهادات مطلوبی از سوی اعضا برای تثبیت برنامه سوم توسعه در مسیر اصلاح ساختار و بهبود عملکرد مدیریت شهری ارائه شده است، خاطرنشان کرد: باید در کمیسیون های تخصصی و بویژه کمیسیون تلفیق این جهت گیری در قالب سند برنامه دیده شود و برنامه ای واقع بینانه و عملگرایانه برای حرکت موثر مدیریت شهری تدوین شود.
تهرام/9343 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.