به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد موحدی نژاد روز دوشنبه در همایش تجلیل از دانش آموزان برگزیده مسابقه درس هایی از قرآن که در تالار شیخ صدوق حرم عبدالعظیم (ع) اظهار داشت: از 40 هزار مدرسه متوسطه کشور بیش از 28 هزار 400 مدرسه تحت پوشش برنامه مسابقه درس هایی از قرآن هستند.
وی تصریح کرد: از تعداد پنج میلیون و 200 هزار دانش آموز مقطع متوسطه، تعداد 2 میلیون و 500 هزار دانش آموز تحت پوشش برنامه مسابقه درس هایی از قرآن قرار دارند.
حجت الاسلام موحدی نژاد یادآور شد: در شهر تهران نیز از 2 هزار و 280 مدرسه تعداد یکهزار و 359 مدرسه تحت پوشش این مسابقه قرار دارند.
وی اضافه کرد: هم اکنون 496 هزار دانش آموز در این تعداد از مدارس تهران در مسابقات و برنامه های درس هایی از قرآن شرکت می کنند.
مدیر موسسه ترویج فرهنگ قرآنی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ و معارف قرآنی و سیره عصمت و طهارت اهمیت بسیاری دارد، گفت: پیاده شدن قانون و ارزش های الهی در جامعه یک ضرورت و الزام است.
وی اضافه کرد: قرآن برای تحقق حرکت در مسیر حمایت از رهبری و مقابله با دشمنان اسلام راه را نشان داده است.
حجت الاسلام موحدی نژاد گفت: جامعه اسلامی همواره باید در همه ابعاد آمادگی داشته باشد تا در صورت تهاجم دشمنان مکتب قرآن و اسلام توانایی مقابله را داشته باشد.
وی افزود: پیشرفت و توسعه در زمینه علوم روز برای مسلمانان ضروری است چرا که مسلمانان نباید از علوم روز دنیا عقب باشند.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش نیز در ادامه این همایش عنوان کرد: 14 میلیون دانش آموز در سطح کشور وجود دارند که باید برای آموزش علوم قرآنی، برنامه ریزی یکدست صورت گیرد.
محمدرضا مسیب زاده عنوان کرد: کارها و برنامه های جزیره ای هرگز پاسخگوی نیاز این حوزه نیست.
مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش سرمایه گذاری در حوزه قرآنی برای سلامت جامعه تاثیرگذار دانست و گفت: امروزه همه فعالیت های قرآنی برای دانش آموزان کشور به صورت یکسان انجام می گیرد و این آموزش ها منوط به فرد یا گروه خاصی نیست.
وی گفت: با توجه به اینکه قرآن در همه زمینه ها صاحب سبک و دلیل است به کار گیری مفاهیم قرآنی در پیشرفت و توسعه نیز نقش مهم و اثرگذاری دارد.
برنامه و مسابقات درس هایی از قرآن کریم با هدف آشنایی دانش آموزان با معانی و مفاهیم کاربردی قرآن کریم در مدارس برگزار می شود.
همایش تجلیل از دانش آموزان برگزیده مسابقات قرآنی و افتتاحیه بیست و هفتمین دوره مسابقه درس هایی از قرآن صبح امروز (دوشنبه) با حضور حجت الاسلام موحدی نژاد مدیر موسسه ترویج فرهنگ قرآنی، محمدرضا مسیب زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و مسئولان شهرستان ری در تالار شیخ صدوق حرم عبدالعظیم (ع) برگزار شد.
در پایان این همایش از دانش آموزان برگزیده کشور در مسابقات قرآنی تجلیل شد.
1970/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.