به گزارش ایرنا، محمدعلی افشانی شامگاه شنبه در آئین روز تهران در سالن مدرس وزارت اقتصاد افزود: تهران مرکز تنوع دینی، فرهنگی و قومی است و پایتخت ایران بدین معناست که باید مکانی برای همگرایی ملی باشد.
وی با بیان اینکه همگرایی ملی زمانی رخ می دهد که واژه شهروند جایگزین واژه ساکن شد، گفت: ساکن حق سکونت دارد اما شهروند حق حکومت دارد بنابراین هیچ فرقی بین شهروندان تهرانی وجود ندارد چه اصلیتی زاهدانی داشته باشد و چه لر.
افشانی تاکید کرد: همگرایی ملی از طریق واژه پایتخت ایران امکان پذیر است و حقوق ملت و حق شهروندی باید به رسمیت شناخته شود.
شهردار تهران با بیان اینکه شهر تهران مرکز تجدد و نوگرایی ایران است، گفت: نخستین دانشگاه ایران، حزب و نهادهای مردمی در تهران ایجاد شد و اینجا موتور محرکه انقلاب ایران است.
به گفته وی، همه چشم ها و گوش ها در جریان مبارزات انقلاب اسلامی به تهران بود و تمام شعارهای انقلابی از اینجا به کشور ساطع می شد.
وی ادامه داد: آن کسانی که تهران را در حد یک شهر تنزل می دهند به تهران خدمت نمی کنند و معنی پایتخت را نمی فهمند.
افشانی با تاکید بر اینکه خداوند در قرآن به شهر امن قسم خورده است، گفت: ایجاد امنیت در تهران بسیار مهم است چه فیزیکی، چه روانی و چه عمومی.

** شفافیت شعار مدیریت شهری
شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شهر باید زیست پذیر باشد گفت: اولین شاخصه زیست پذیر بودن ایمن بودن و سپس حمل و نقل عمومی و هوای سالم شهر است و هدف ما از این شعار ارتقای کیفیت زندگی در پایتخت و ایجاد رضایت در شهروندان است.
وی ادامه داد: هدف دیگر مدیریت شهری افزایش سرمایه اجتماعی است که بر اعتماد عمومی شهروندان استوار است و این مهم زمانی ایجاد می شود که مدیران منافع مردم را بر منافع حزب ترجیح دهند.
افشانی تاکید کرد که شفافیت شعار ما است و از هوشمندسازی و هوشمند کردن شهر و شهرداری به عنوان یکی دیگر از اهداف شهرداری تهران نام برد.

** 630 واگن تا 3 سال اینده به مترو تهران افزوده می شود
شهردار تهران همچنین بهبود حمل و نقل عمومی در شهر را یاداور شد و گفت: 700 میلیارد تومان اوراق مالی برای توسعه خطوط مترو منتشر شده و تا یکسال اینده 50 کیلومتر خط مترو اضافه می شود.
به گفته افشانی، ظرف سه سال آینده 630 واگن به قطارشهری تهران اضافه می شود که مجموعا یک هزار و 50 واگن خواهیم داشت.
وی همچنین گفت که 17 محله تهران پارک و فضای سبز ندارند و با اقدامات انجام شده تا پایان سال اینده تمام محلات تهران دارای پارک می شوند.

* افشانی با همکاری محدود شهرداری با 85 رسانه مخالفت کرد
شهردار تهران با مخالفت نسبت به تصمیم اخیر معاونت روابط عمومی شهرداری گفت: باید با رسانه هایی که از ما انتقاد می‌کنند همکاری بیشتری داشته باشیم حذف آنها یک خطای استراتژیک است.
وی ادامه داد: کسانی که ما را نقد می‌کنند بیشترین کمک را برای اصلاح رفتارمان انجام می دهند و باید از انتقادات آنها استقبال کنیم.
شهردار تهران خاطرنشان کرد: ما چه کاره اینکه بگوییم شهرداری با چه تعداد رسانه کار می کنند و باید با همه رسانه‌ها از جمله منتقدین خود نهایت همکاری را داشته باشیم.
وی تاکید کرد: ما روابط عمومی داریم نه خصوصی و با تمام کسانی که سایت دارند و اطلاع رسانی دارند در ارتباط هستیم.
شهردار تهران خطاب به رسانه ها نیز خاطرنشان کرد: راست بگویند و راست بنویسند اما تاجایی که می توانند نقد کنند.
به گزارش ایرنا، در این مراسم از تمبر تهران رونمایی شد و از تلاش احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر و تهران شناس قدردانی شد.
تهرام/9343//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.