به گزارش ایرنا ، حسین کاغذلو روز یکشنبه در دیدار با رئیس و مسئولان مجتمع عالی سلامت شهرستان ورامین گفت : مجتمع عالی سلامت به عنوان یکی از مهمترین مراکز آموزش عالی شهرستان ورامین است که فلسفه ایجاد آن ، بومی سازی رشته های پزشکی است.
وی اظهار کرد: با بررسی وضعیت دانشجویان این مرکز علمی مشخص می شود که تنها دو نفر از مجموع حدود 70 دانشجوی ورودی امسال این مجتمع عالی را افراد بومی شهرستان تشکیل می دهند و مابقی از تهران و سایر استان ها در این مرکز مشغول تحصیل هستند.
کاغذلو تصریح کرد : با پیگیری های صورت گرفته از سوی مسئولان شهرستان ورامین ، در سال تحصیلی آینده نیمی از ظرفیت مجتمع عالی سلامت ورامین به افراد بومی اختصاص پیدا می کند که این امر در رشد و توسعه علمی منطقه نقش به سزایی دارد.
وی با اشاره به این که وجود چنین مجتمعی باید به افزایش سطح سلامت منطقه ورامین کمک کند اظهار داشت : مردم شهرستان ورامین باید تأثیر مجتمع عالی سلامت در افزایش خدمات درمانی و بهداشتی را لمس کنند ، همانطور که واحدهای دانشگاهی مستقر در شهرستان به افزایش سطح علمی منطقه کمک می کند ، استقرار این مجتمع نیز باید به توسعه خدمات درمانی منجر شود.
سرپرست فرمانداری ورامین اظهار داشت: شهرستان ورامین با دارا بودن دو بیمارستان تأمین اجتماعی شهدای 15 خرداد و دولتی شهید مفتح به نسبت جمعیت ، از امکانات کافی در حوزه درمان برخوردار نیست که با حمایت بنیاد برکت ، زمینه احداث بیمارستان 320 تختخوابی ورامین فراهم شده و عملیات احداث آن با حضور وزیر بهداشت آغاز شده است.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
مجتمع عالی سلامت در 4 رشته تحصیلی به تربیت پرستار ، بهداشت عمومی ، فوریت های پزشکی و هوشبری به آموزش و تربیت نیروهای متخصص مبادرت می کند.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.