به گزارش ایرنا حجت نظری روز یکشنبه در جریان برگزاری نودمین جلسه شورای شهر با اشاره به هفتم مهرماه به عنوان روز آتش‌نشان گفت : روز آتش نشان به یک روز و یک هفته، ختم شود.
وی افزود: متاسفانه بسیاری از آتش‌نشانان وضعیت معیشتی مناسبی ندارند و در گفت‌وگو با برخی از آنان متوجه شدم برغم آنکه به آنان گفته شده که سختی کار برای‌شان لحاظ می‌شود و می‌توانند با 25 سال سابقه بازنشسته شوند، اما هنوز ابهامات زیادی در مورد آن برای آتش‌نشانان وجود دارد و از جزئیات وضعیت خود بی‌خبرند.
نظری اظهار داشت: معاونت خدمات شهری شهرداری تهران باید مساله وضعیت رفاهی و مقرری‌های آتش‌نشانان را مورد توجه قرار داده و همچنین باید نسبت به سلامت آتش‌نشانان حساسیت بیشتری داشته باشند.
این عضو شورای شهر تهران عنوان کرد: حقیقت این است که از حدود دوسال گذشته، نمی‌توان از روز آتش‌نشان و آتش‌نشانان گفت و ناخودآگاه به یاد شهدای آتش‌نشان ساختمان پلاسکو نیفتاد.
نظری افزود: متاسفانه 16 نفر از بهترین و متعهدترین نیروهای آتش‌نشانی در این حادثه به شهادت رسیدند و من خجالت می‌کشم از اینکه با گذشت نزدیک به 2سال از واقعه پلاسکو، از عدم تحقق مطالبات و قول‌هایی که به خانواده‌های این شهدا داده شده بود بگویم.

*اداره کل ایثارگری شهرداری، خانواده شهدا آتش نشان را تحت پوشش قرار دهد
وی یادآور شد: متاسفانه در صحبت با برخی از این خانواده‌ها مطلع شدم که اداره کل ایثارگران شهرداری تهران، شهدای پلاسکو را تحت پوشش خود قرار نداده است که همین امر سبب دلخوری و رنجش برخی از خانواده‌ها شده است.
وی افزود: اگر به دلیل کاستی‌های قانونی، بنیاد شهید و امور ایثارگران نتواند این خانواده‌ها را تحت پوشش قرار دهد، از اداره ایثارگران شهرداری انتظار می‌رود متفاوت عمل کند.
نظری تاکید کرد: این خانواده‌ها گمان می‌کنند که به فراموشی سپرده شده اند و لازم است شهردار تهران، دیداری بی‌واسطه و رودررو با این خانواده‌ها داشته باشد و مطالبات آنان را بدون واسطه بشنود.
وی از سازمان زیباسازی نیز خواست به مناسبت هفتم مهرماه و روز آتش‌نشانان، قهرمانان و شهدای آتش‌نشانی را که حقیقتا شایسته عنوان مدافع هم‌وطن هستند، بیشتر در جامعه و سطح شهر معرفی کند.
تهران/7244/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.