به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ رضا خرم طوسی پنجشنبه شب در «هشتمین یادواره شهیدان مشق عشق» در بوستان آذر قم با اشاره به حضور همه جانبه بسیج در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی تصریح کرد: بسیج در تهاجم همه جانبه دشمن پا در رکاب دارد.
وی افزود: این نیروی مقاوم انقلابی هم شرایط را درست تشخیص می دهد و هم به طور صحیح طراحی و برنامه ریزی نموده و هم جانانه آن را اجرا کرده و مردانه ایستادگی می کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تامل در سیره و روش زندگی شهیدان، تعهد و پایبندی به تکلیف و وظیفه را مهمترین درس شهدا برای آحاد جامعه بویژه مسئولان عنوان کرد.
خرم طوسی، هشت سال جنگ تحمیلی را دوران مشق و ممارست عشق ورزی با خدا برشمرد و گفت: چند صد کیلومتر خاک، آب و سواحل دریاهای کشور، برگ برگ دفتر مشق عشق شهدا، و قطره قطره خونشان نیز مرکب آن محسوب می شود.
وی با بیان این که شهدا برای رسیدن به مقام الهی به تمامی مقام های دنیوی پشت پا زدند، شهید چمران را نمونه بارز آن ذکر کرد و افزود: این شهید با بالاترین رتبه از یکی از مهمترین دانشگاه های آمریکا فارغ التحصیل شد، به نحوی که بسیاری از شرکت های مطرح خارجی که پی به تخصص و مهارت های علمی آن برده بودند، برای جذب این دانشمند بزرگ با او حاضر به انعقاد قرارداده شدند و برغم این که دانشمندان حساسیت و علاقه زیادی به مراکز تحقیقاتی و ارتقای درجه علمی خود دارند، ولی او همه این ها را فدای حضور خود در میدان نبرد کرد.
وی در ادامه با بیان این که شهر مقدس قم با بیش از 6 هزار شهید جایگاه بالایی در کشور دارد و در خصوص شهدای مدافع حرم نیز به نسبت جمعیت جزو نخستین استان ها محسوب می شود، گفت: قم از قدیم دیار مشق عشق بوده است.
وی با یادآوری یاد و خاطره سرلشکر محمد فراشاهی از نخستین شهیدان ارتش جمهوری اسلامی افزود: این فرمانده غیور در همان روزهای آغازین پیروزی انقلاب در حالی که به صورت داوطلبانه در پادگان صفر یک تهران مشغول به خدمت بود، با شروع درگیری های ضد انقلاب در کردستان، اجازه گرفت تا به این منطقه برود و به عنوان فرمانده گردان تیپ 2 لشکر 28 جانانه جنگید و سرانجام به دست منافقان و ایادی دشمن به شهادت رسید.
وی سپهبد ولی الله قرنی را نیز از شهیدان این استان و اولین شهید ترور توسط گروهک تروریستی فرقان دانست و گفت: این شهید که نخستین رئیس ستاد مشترک ارتش پس از پیروزی انقلاب به شمار می آید، در دوران حکومت پهلوی با وجودی که یکی از درجه داران ارتش شاهنشاهی بود، به جرم همراهی با مردم و انقلابیون و تلاش برای سرنگونی شاه تا زمان پیروزی انقلاب در زندان به سر برد.
این یادواره به همت پایگاه بسیج شهدای آذر حوزه مقاومت شهید ورزنده و با مشارکت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س)، اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه امام علی بن‌ابیطالب (ع)، اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اداره‌ کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، ارتش جمهوری اسلامی ایران و ناحیه مقاومت امام حسین(ع) این استان ترتیب یافت.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.