به گزارش ایرنا، محسن هاشمی روز یکشنبه در نودمین جلسه علنی شورای پنجم شهر تهران افزود: بررسی لایحه برنامه سوم توسعه شهرداری در کمیسیون های تخصصی شورای شهر آغازشده است .
وی ادامه داد: منابع پایدار به منابع مالی گفته می شود که از جنس واگذاری های دارایی ها وسرمایه ها یا فروش فضاهای شهری که یکبار مصرف می باشند، نیستند و قابل تجدید و استفاده می باشند.
وی با تاکید بر اینکه باید به سمت درآمدهای پایدار و متوازن برای اداره شهر حرکت کنیم، تصریح کرد: اگر امروز کمبود واگن مترو و اتوبوس و سایر تجهیزات وجود دارد و در تامین این نیازهای شهر مشکل داریم به علت نامتوازن بودجه است.
هاشمی یادآور شد: توازن در منابع مالی مدیریت شهری به این معناست که برای هر هزینه ای منابع متناظر ومتجانس با آن تعریف شود، هزینه های پسماند، هزینه ساخت بزرگراه ها و پل ها و تونل ها نیز که توسط خودروها استفاده می شود باید توسط استفاده کنندگان پرداخت شود.
به گفته وی نتیجه عدم توازن در منابع مدیریت شهری این شده که ماهانه هزار میلیارد تومان صرف هزینه های جاری و نگهداشت شهر می شود و اقدامات زیرساختی و زیربنایی که اهمیت بالایی دارد در اولویت دوم قرار می گیرد در حالیکه اگر توازن در ساختار مالی مدیریت شهری برقرار بود، منابع این گروه از هزینه ها بصورت مستقل ومشخص تامین می شد و براثر کمبود بودجه فعالیتهای ضروری زیربنایی شهر معطل نمی ماند.
وی در ادامه با اشاره به روز آتش نشانی و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد تاکید کرد: سیستم آتش نشانی و بسیاری از زیرساختهای مدیریت شهری از کمبود منابع رنج می برد که باید در برنامه توسعه سوم شهری تهران برای تامین اعتبار این ضروریات شهری تدابیری اتخاذ شود.
هاشمی ادامه داد: نردبانهای بلند برای آتش نشانی خریداری شد و روز گذشته در اختیار سازمان آتش نشانی قرار گرفت که این نردبان ها برای مهار حریق طبقات بالا و برج های موجود در شهر ضروری است.
تهرام/9343/7247/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.