به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدعلی افشانی روز شنبه در آیین گرامیداشت روز آتش نشان در برج میلاد تهران با اشاره به اینکه خداوند در قرآن به ایمنی شهر قسم خورده است اظهارداشت: رفتار مدنی یعنی به معنای آن است که هیچ‌کس کار خلافی را نپذیرد.
وی افزود: در صورت وقوع حادثه در ساختمان های فاقد پایان کار شهرداری مقصر است در حالیکه شهروندان باید هنگام خرید و فروش ساختمان ها به موضوع ایمنی آن توجه کرده و در این زمینه خریدار نیز به اندازه فروشنده مقصر است.
افشانی یادآور شد: همه کسانی که می خواهند صاحب خانه شوند باید به پایان کار و گواهی ساختمان توجه کنند و در صورت نداشتن پایان کار بدانند حتما ساختمان دارای نقص است.
شهردار تهران از همه دست اندرکاران کنترل و بازدید ساختمان ها درخواست کرد رعایت استانداردهای آتش نشانی را بیشتر مورد توجه قرار دهند.
وی با بیان اینکه یکی از سازمان هایی که مردم به آنها امید دارند سازمان آتش نشانی‌ است گفت: درود خداوند به شما که در این مسئولیت خطیر حاضر هستید.
وی اضافه کرد: در لحظات خطر که جز انسان های با مسئولیت، شجاع و کسانی که حرمت آدمی برایشان مهم است آتش نشانان خدمات رسانی می کنند.
شهردار تهران افزود: شما اگرچه عنوان آتش نشان را دارید اما در حوادث غیر از آتش نشانی نیز امدادرسانی می کنید.
وی با اشاره به ورود نردبان های 64 متری اظهارداشت: این تجهیزات هدیه به شما آتش نشانان است زیرا عشق و آرزوی شما نجات مردم است و برای نجات مردم‌نیاز به تجهیزات نو دارید.
افشانی اضافه کرد: برای خرید این نردبان‌ها ده ها بار جلسه و نامه نگاری انجام شد گشایش ارزی قبل از نوسانات صورت گرفت و زمانی که وارد گمرک شد تلاش زیادی انجام شود تا در روز آتش نشان به عنوان هدیه به آتش نشانان داده شود.
شهردار تهران با بیان اینکه یکی از برنامه های در دستور کار استفاده از اورژانس هوایی مستقل در شهرداری تهران است گفت: اگرچه شهرداری به عنوان ستاد بحران وظیفه حفاظت از تجهیزات سایر ارگان های عضو در ستاد بحران را دارد اما علاوه بر آن باید امکاناتی داشته باشد ‌که در مواقع ضروری بتواند از آن استفاده کند.
افشانی با اشاره به بازدید از تجهیزات آتش نشانی اظهارداشت: در این بازدید آتش نشانان را ورزیده و آماده دیدم اما موضوع آموزش را باید جدی گرفت زیرا هر چه در این بخش سرمایه گذاری کنیم سود برده ایم.
وی اظهار امیدواری کرد بتوان سازمان آتش نشانی شهر تهران را آماده تر از گذشته دید.
تهرام/9353 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.