به گزارش ایرنا، محمد سالاری روز سه شنبه در هشتاد و نهمین جلسه علنی شورای پنجم شهر تهران همچنین خواستار تسریع در هوشمندسازی کامل فرآیند صدور پروانه و گواهی های ساختمانی شد.
وی خطاب به افشانی تصریح کرد: ارائه خدمات صدور پروانه و گواهی ها در شهر تهران برغم بسترسازی های قابل توجهی که در حوزه هوشمندسازی انجام شده اکنون در بحرانی ترین وضعیت خود قرار دارد.
وی تصریح کرد: طی سال های گذشته، شورای شهر به درستی تصمیم گرفت تا ارائه خدمات حوزه شهرسازی شهر تهران به بخش خصوصی برون سپاری شود.
سالاری افزود: قرار بود با ایجاد دفاتر الکترونیک شهر، حوزه شهرسازی مناطق تعطیل و صرفا ستادی در آنجا مستقر شود، چراکه هم 90 درصد مراجعات مردمی به شهرداری مربوط به حوزه شهر سازی بود و هم بیشترین نارضایتی مردم در این حوزه بود.
وی ادامه داد: بنابراین مقرر شد ارائه خدمات حوزه شهرسازی و معماری در یک فرایند رقابتی به بخش خصوصی واگذار شود، اما امروز شاهد هستیم علی رغم وجود دفاتر 123 گانه، نه تنها مراجعات به شهرسازی های مناطق کاهش نیافته بلکه مردم باید علاوه بر مراجعه به دفاتر، به شهرسازی های مناطق نیز مراجعه کنند، و ارائه خدمات بصورت موازی توسط بخش خصوصی و شهرداری در حال انجام است.
وی با اشاره به طولانی بودن زمان صدور پروانه نیز اظهارداشت: در حال حاضر صدور پروانه و گواهی ها بیش از 6 ماه و بعضا یکسال طول می کشد و این یک وضعیت وخیم است و درخواست دارم شهردار تهران این موضوع را بصورت یک بخشنامه به معاونت شهرسازی و معماری ابلاغ کند.
سالاری خاطرنشان کرد: در شورای شهر طرحی را در این خصوص ارائه خواهیم داد تا موضوع هوشمندسازی کامل فرآیند صدو پروانه که شفاف سازی و کاهش فساد و رانت عملیاتی شود.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با انتقاد از تصمیم گیری های متخلفانه شوراهای معماری خطاب به افشانی بیان کرد: برخی از مناطق طی دو ماه گذشته بعضا 20 الی 40 اضافه طبقه ارائه داده اند در حالی که اکنون در مدیریت شهری اصلاح طلب دیگر نباید شاهد تصمیمات متخلفانه و خارج از ضوابط طرح تفصیلی باشیم.
تهرام/9343/3225 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.