نوشین سرور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ترافیک صبحگاهی در روز نخست مهر و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید حدود 40 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت اما با تدابیر اتخاذ شده، بار ترافیکی صبحگاهی امروز نسبت به اول مهر 16 درصد کاهش یافت.
وی ادامه داد: ترافیک در روز نخست مهر ماه از ساعت 5:45 دقیقه صبح آغاز و تا ساعت 10:30دقیقه ادامه داشت اما امروز بار ترافیک از ساعت 5:30 آغاز و تا ساعت 8:30 دقیقه تخلیه شد.
مدیر مرکز کنترل ترافیک تهران ادامه داد: سال گذشته روزهای اولیه مهر با تعطیلات عزاداری محرم همزمان بود اما امسال از روز نخست مهر فعالیت دانشگاه ها و مدارس آغاز شد که این موضوع در افزایش ترافیک موثر بود.
سرور به افزایش غیرعادی تصادفات رانندگی در روز نخست مهر امسال نیز اشاره کرد و گفت: نگرانی از دیر رسیدن به مقاصد کاری یا تحصیلی یکی از دلایل این امر بود اما با مدیریت صحیح و همکاری دستگاه های ذی ربط، پاکسازی صحنه تصادفات بین 20 تا 40 دقیقه انجام شد.
وی همچنین از شهروندان درخواست کرد که از وسایل حمل و نقل عمومی یا دوچرخه برای رسیدن به مقاصد خود استفاده کنند.
سرور همچنین ورود خودروهای شخصی به مسیر اتوبوس های تندرو(بی آرتی) را دلیل کندی سرویس دهی اتوبوس ها به شهروندان ذکر کرد و گفت: در روز نخست مهر سعی شد که این نقیصه با ارسال تاکسی و ون تا حدود قابل توجهی رفع شود.
مدیر مرکز کنترل ترافیک شهر تهران خاطرنشان کرد که شناور شدن ساعت کار نهادها و ادارات و مراکز آموزشی و ممنوعیت تردد کامیونت حمل بار به کاهش و روانی ترافیک کمک شایانی کرد.
تهرام/1109/7247//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.