هاتف ممیزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شش ماهه نخست امسال 68 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت در راستای حمایت مستقیم دولت از زنجیره تولید گوشت قرمز و ایجاد اشتغال پایدار و همچنین از محل اعتبارات خشکسالی در اختیار عشایر استان تهران قرار گرفت.
وی تصریح کرد: پرداخت این تسهیلات ارزان قیمت به منظور تسهیل در معیشت و تامین علوفه مورد نیاز عشایر، در پی تشدید پدیده خشکسالی در شش ماهه اول پرداخت شد که با توجه به حضور عشایر در شش ماهه دوم سال در مناطق قشلاقی (گرمسیر) پرداخت این تسهیلات در دستور کار قرار دارد.
مدیر امور عشایر استان تهران ادامه داد: با پرداخت این تسهیلات در شش ماهه امسال 300 تن به تولیدات گوشت قرمز عشایر افزوده شده است.
وی همچنین به سایر خدمات ارائه شده به عشایر استان تهران اشاره کرد و افزود: در شش ماهه امسال 15 هزار متر مکعب آبرسانی سیار در مناطق عشایری اجرا شده که در این طرح یک هزار و 250 تانکر به یک هزار و 100 خانوار خدمات ارائه کردند.
ممیزی خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت 3 هزار کیسه آرد خوراکی در مناطق ییلاقی (سردسیر) استان تهران در اختیار عشایر شهرستان های شمیرانات، فیروزکوه و دماوند قرار گرفته که یک هزار و 200 خانوار عشایری از این خدمات بهره مند شدند.
به گفته وی در شش ماهه امسال 19 هزار سیلندر گاز مایع در مناطق ییلاقی شهرستان های شمیرانات، فیروزکوه و دماوند در اختیار 950 خانوار عشایر قرار گرفته است.
مدیر امور عشایر استان تهران همچنین به کوچ پائیزه عشایر اشاره کرد و افزود: کوچ پائیزه عشایر از نیمه دوم شهریورماه به مدت 2 ماه ادامه دارد که در حال حاضر عشایر در حال عزیمت به مناطق گرمسیر استان تهران هستند.
وی عمده مشکلات عشایر در مناطق گرمسیر را کمبود آب اشاره کرد و افزود: در مناطق گرمسیر در شهرستان های ورامین، پاکدشت، ری و ملارد و شهریار خدمات آبرسانی سیار به میزان بیشتری انجام خواهد شد.
ممیزی همچنین از انتخاب امور عشایر به عنوان دستگاه برتر در استان تهران خبر داد و گفت: در بیستمین جشنواره شهید رجایی امور عشایر استان تهران در شاخص زیربنایی و تولید به عنوان برترین دستگاه اجرایی استان معرفی شد.
استان تهران دارای حدود 3 هزار خانوار عشایری است که این جامعه تولید کننده در سال گذشته بیش از 67 هزار تن محصولات زراعی، دامی، لبنی، پروتئنی و کشاورزی تولید کردند.
به گفته مدیرامورعشایر استان تهران به منظور تسهیل و خدمات مناسب به هنگام کوچ جلسات ستاد کوچ عشایراستان تهران به صورت منظم برگزارمی شود و دراین جلسات تصمیماتی برای ارائه خدمات مناسب به عشایرگرفته می شود.
تهرام/7243/1109//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.