سعید شهریاری روز یکشنبه در حاشیه آئین نواخته شدن زنگ مهر در دبیرستان شهید سید حسن غیوری شهرری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بخشی از منابع موردنیاز برای ثبت نام و تحصیل اتباع بیگانه در مراکز آموزشی استان تهران از طریق کمیساریای عالی پناهندگان و موسسات آموزشی بین المللی تامین می شود.
وی با اشاره به اقدامات و حمایت های موثر نظام جمهوری اسلامی در راستای سوادآموزی اتباع بیگانه مستقر در کشور، افزود: پیش بینی می کنیم امسال در مجموع 17 هزار نفر در دوره های مختلف سوادآموزی استان تهران ثبت نام و شرکت کنند.
شهریاری با اشاره به اهمیت ثبت نام کودکان کار در کلاس های نهضت سواد آموزی افزود: سال گذشته نزدیک به 250 نفر در رده سنی 10 تا 20 سال در کلاس های نهضت سوادآموزی ثبت نام و پذیرش شدند که این روند امسال نیز ادامه دارد.
وی گفت: هرچند که نبود امکان و زمینه برای شناسایی کودکان کار بیسواد از جمله مشکلات آموزش و پرورش برای شناسایی این افراد و ثبت نام آنها در کلاس های نهضت سوادآموزی است.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در خصوص ثبت نام افراد بیسواد در رده سنی 10 تا 49 سال نیز اظهار داشت: در راستای تشویق این افراد برای حضور در کلاس های نهضت سوادآموزی، لوازم التحریر و کتاب های موردنیاز آموزشی به صورت رایگان به این قشر ارائه می شود.
شهریاری با بیان اینکه 80 درصد شرکت کنندگان در کلاس های نهضت سوادآموزی را زنان تشکیل می دهند، گفت: با توجه و اهمیت نقش زنان در خانواده و جامعه، آموزش مهارت فردی و اجتماعی از جمله برنامه های مهم و محوری در برگزاری کلاس های نهضت سوادآموزی است.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران تصریح کرد: استان تهران بر اساس نتایج سرشماری سال 1395 در مجموع دارای حدود 162 هزار بیسواد است که شناسایی و جذب این افراد برای حضور در کلاس های آموزشی نهضت در دستور کار قرار دارد.
1970**6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.