به گزارش ایرنا، مردم شهرهای باقرشهر، حسن آباد، کهریزک و شهرری امروز (پنجشنبه) و در روز عاشورای حسینی با به راه انداختن دسته جات عزاداری و برافراشتن پرچم و بیرق های سیاه و برگزاری آیین های نوحه خوانی ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت(ع) ابراز کرده و در غم شهادت پسر حضرت فاطمه (س) گریختند.
دسته جات عزاداری نیز درقالب هیاتهای سینه زن و زنجیر زن پس از عبور از خیابانهای اصلی شهر وارد حرم مطهر عبدالعظیم(ع) شده و این مصیبت بزرگ را به سید الکریم تسلیت می گویند.
حضور جوانان و نوجوانان و حتی کودکان در آیین های عزاداری و دسته جات سوگواری جلوه خاصی به این آیین باشکوه و معنوی داده و نوحه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز در سراسر شهرری طنین انداز شده است.
امروز هیات های عزاداری مسلمانان خارجی از کشورهای پاکستان، عراق ، هند و افغانستان نیز همراه با سایر دسته های سوگواری به حرکت درآمده و در حرم مطهر عبدالعظیم(ع) به سوگ نشسته اند.
برپایی ایستگاه های صلواتی و پذیرایی از عزاداران حسینی و برگزاری نمایشگاه های مختلف فرهنگی در رابطه با وقایع عاشورا از دیگر برنامه های انجام شده توسط هیات های مختلف مذهبی شهرری است.
شب گذشته نیز مردم سراسر جنوب تهران شب عاشورا را با به راه انداختن دسته های سینه زنی، عشق و ارادت خود را به امام حسین (ع) و یاران باوفایش نشان دادند.
1970/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.