سید جلال ملکی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساعت 17:17 دقیقه عصر امروز یک مورد حریق در خیابان خاوران به سازمان آتش نشانی شهر تهران گزارش شد.
وی در توضیح این حادثه گفت: ژنراتور برق یک کارگاه تاسیساتی در خیابان خاوران مورد آتش سوزی قرار گرفته بود و به دلیل وجود یک مخزن کوچک مایعات قابل اشتعال در نزدیکی این ژنراتور و جاری شدن مایعات اشتغال زای آن بر روی زمین به مسافت حدود 60 متر، آتش در کارگاه شعله ور شده و دو دستگاه پراید، یک دستگاه تیبا و یک دستگاه موتورسیکلت پارک شده در مجاورت کارگاه دچار آتش سوزی شدند که یکی از دو خودرو پراید به میزان قابل توجهی در آتش سوخت.
ملکی ادامه داد: یک دستگاه خودرو پرشیا که در حال حرکت در محدوده خیابان مورد نظر بود، از قسمت زیرین خودرو دچار حریق شده که بلافاصله توسط ماموران آتش نشانی زیر این خودرو اطفاء حریق شد و سرنشینان آن که یک خانواده سه نفره بودند از داخل خودرو به سلامت خارج شدند.
سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران با اشاره به گرفتار شدن یک کیوسک مطبوعاتی فروش مجله و روزنامه در آتش این حادثه گفت: با تلاش ماموران آتش نشانی این آتش سوزی اطفاء و از سرایت آتش به منازل مسکونی همجوار و دیگر خودروهای پارک شده در محل جلوگیری شد.
وی خاطرنشان کرد: موتورهای ژنراتور از راه سیم های برق دچار اتصال شده و باعث آتش گرفتن ژنراتورها می شود. لذا به دلیل کارکردن های طولانی مدت این سیم ها داغ کرده و در مجاورت آتش گرفتن قرار می گیرند. مسئولان کارگاه های تاسیسات از گذاشتن ظرف های مایعات قابل اشتعال در کنار ژنراتورها جلوگیری کنند تا دچار حادثه نشوند.
ملکی دلیل وقوع این حریق را در حال بررسی اعلام کرد.
تهرام/7243/1109//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.