به گزارش ایرنا، این مراسم پرشور جمعه 23 شهریور ماه از ساعت 9 الی 11 صبح با حضور عاشقان حسین بن علی (ع) و اهل بیت طاهرینش در مصلای بزرگ شهرری برگزار شد.
براساس این گزارش در این مراسم مادران با پوشیدن لباس‌های هم شکل به نوزادانشان و بستن سربندهایی بر پیشانی آنان که بر روی آن نام مبارک حضرت علی اصغر(ع) و شهدای کربلا نقش بسته بود، عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت(ع) به تصویر کشیدند.
این مادران همراه با نوزادان خود در عزای حضرت علی اصغر(ع) و به یاد مظلومیت حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان به اقامه عزا پرداختند.
یکی از مادران شرکت کننده در همایش شیرخوارگان حسینی با چشمانی پر اشک و در حالی که کودکش را برسر دست نگه داشته بود به خبرنگار ایرنا گفت: جگرگوشه های ما سربازان شیرخواره حضرت امام حسین (ع) هستند.
زهرا سلامی افزود: حضرت اباعبدالله (ع) برای احیای دین تمام هستی خویش را فدای دین خدا کرد و ما باید از همین دوران شیرخوارگی به کودکان خود بیاموزیم اینچنین پاکباخته و دلباخته خداوند و اهل بیت(ع) باشند.
در آیین روز بزرگداشت مقام حضرت علی اصغر(ع)، حجت الاسلام والمسلمین سید جلال موسویان به ایراد سخنرانی مذهبی در خصوص دلایل بروز واقعه کربلا پرداخت و مجتبی باقری نیز با خواندن ذکر مصیبت خاندان عصمت و طهارت(ع) به یاد مظلومیت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مرثیه سرایی کرد.
همایش شیرخوارگان حسینی هر ساله در سراسر کشور به یاد مظلومیت علی اصغر (ع) حضرت امام حسین(ع) برگزار می شود.
3218/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.