رضا خدادادی ظهر امروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: طرح هادی روستایی به دلیل مشکلات موجود به دلیل تاخیر 5 ساله در حوزه استعلام و تایید دستگاه‌های مرتبط برای روستائیان مشکل ایجاد کرده است.
وی در ادامه با اشاره به طرح هادی روستایی خاطر نشان کرد: این طرح ملی مربوط به روستاهای کشور است و هر 10 سال یکبار بازنگری می‌شود، یکی از موارد مهم در مورد این طرح الحاق املاک به داخل طرح هادی برای دریافت اخذ مجوز ساخت و انشعابات می شود، در حال حاضر به دلیل تاخیر 5 ساله افزایش بافت اشباع شده و با وجود بازبینی‌های متعدد توسط کارشناسان کارافزایش بافت روستاهای منطقه به مشکل برخورده است.
بخشدار بومهن با بیان مشکلات ساخت وسازهای غیر مجاز در شهرستان اظهار داشت: دلالان متخلف با سوء استفاده از ناآگاهی متقاضیان زمین‌هایی را با وعده دروغین تثبیت مالکیت به آنها معرفی می‌کنند در حالی که این اراضی در حوزه مناطق 4 گانه محیط زیست در شهرستان پردیس قرار گرفته است و متقاضیان بدون مراجعه به دستگاه‌های مرتبط زمین‎ها را برخلاف مقررات خریداری کرده و درگیر مشکلات مختلفی می‌شوند.
خدادادی عنوان کرد: متقاضیان خرید زمین در شهرستان پردیس قبل از هر اقدامی به بخشداری ، شهرداری، اداره منابع طبیعی، اداره حفاظت محیط زیست و اداره مسکن و شهرسازی مراجعه کنند و در مورد اراضی مورد نظر خود استعلام بگیرند.
وی در ادامه اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی ما توسعه و پیشرفت مناطق شهری است و به دلیل ورود بی رویه و غیر قانونی این افراد به منطقه از وظایف اصلی خود بازماندیم، عرضه زمین با قیمت پایین از سوی دلالان متخلف دلیل اصلی استقبال متقاضیان از این اراضی است.
بخشدار بومهن با اشاره به احکام صادره برای ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه خاطر نشان کرد: برخی از این افراد اقدام به ساخت و ساز شبانه می‌کنند، برای این افراد پس از تشکیل پرونده حکم تخریب با حکم قضایی صادر و اجرا می شود.
وی در ادامه با اشاره با طرح‌های توسعه بوم‌گردی در شهرستان بیان کرد: شهرستان پردیس و روستاهای اطراف ظرفیت مناسبی برای توسعه بوم گردی و گردشگری روستایی دارند، روستای طاهرآباد به عنوان روستای هدف در این طرح انتخاب شده است، چند طرح توسط سرمایه گذار بخش خصوصی ارائه و تایید شده و در انتظار پاسخ استعلام اداره منابع طبیعی، اداره حفاظت محیط زیست و مسکن و شهر سازی هستیم تا در صورت موافقت با مساعدت شورای روستایی و دهیاری، طرح‌ها عملیاتی و اجرایی شوند.
بخشدار بومهن گفت: در حوزه شهرستان پردیس و روستاهای اطراف به دلیل قرار گرفتن در حریم شهرها در مبحث گردشگردی، با وجود تسهیلات دولتی هنوز نتوانستیم طرحی را عملیاتی کنیم، طولانی شدن پاسخ استعلام از جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و سایر دستگاه‌های مرتبط، مشکل تامین وثیقه برای دریافت تسهیلات، عدم حمایت از سرمایه گذاران در حوزه دامداری و کشاورزی مشکلات اصلی ما در اجرایی شدن طرح های پیشنهادی از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی در این شهرستان است.
وی با اشاره به طرح‌های در دست اقدام گفت: توسعه مکانیزه دامداری یکی از سرمایه گذاران بخش خصوصی با 600 راس گاو، تولید گیاهان دارویی، پرورش کرم و تهیه روغن خراطین از طرح‌های در دست اقدام با هدف اشتغالزایی در منطقه است که پس از رفع موانع موجود اجرایی و عملیاتی می شود.
تهرام/9441//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.