به گزارش ایرنا ، علی خانی روز چهارشنبه درجمع خبرنگاران گفت: موضوع سکونت اعضای شوراهایی روستایی در محل خدمت خود ، جز قانون و لازم الاجراست.
وی اظهار داشت: با توجه به عدم سکونت سه عضو از شوراهای اسلامی روستایی در محل خدمت خود ، موضوع در شورای حل اختلاف شهرستان مطرح و سلب عضویت این افراد به تصویب رسید.
وی گفت: شکایات متعددی در خصوص عدم سکونت اعضای شورای اسلامی در روستا به شورای اسلامی شهرستان ارسال می شود که البته از مرجع ذی صلاح که نیروی انتظامی و پاسگاه محل است در این خصوص استعلام می شود.
خانی با اشاره به مشکل تعیین حریم روستایی و موانع در توسعه این مناطق گفت: یکی از مشکلات روستاهای ورامین، قرار گرفتن در حریم شهرهای ورامین و جواد آباد است که این امر باعث می شود که نتوان در این مناطق سرمایه گذاری مناسبی را صورت داد.
وی تصریح کرد: مشکل رفع حریم روستاها باید با همراهی و تعامل مسئولان برطرف شود تا بتوان شاهد توسعه همه جانبه و متوازن شهرستان بود.
رئیس شورای اسلامی شهرستان ورامین اظهار داشت: روستاهای شهرستان ورامین از ظرفیت های مهمی به ویژه در حوزه گردشگری برخوردارند که با سرمایه گذاری در این بخش می توان به توسعه اقتصاد روستا کمک شایانی کرد.
وی تأکید کرد: با توجه ویژه ای که دولت به مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته صورت داده شاهدیم که چهره این مناطق دگرگون شده و بسیاری از خدمات به روستائیان ارائه شود، بودجه اختصاص یافته به برخی از روستاها حتی از بودجه شهرداری جوادآباد نیز بیشتر است.
خانی گفت : این که امروز شاهدیم که در مناطق روستایی سالن های ورزشی چند منظوره، زمین چمن مصنوعی و سایر امکانات ایجاد می شود نشان از این مهم دارد که دولت عزم جدی برای توسعه روستاها به منظور جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها دارد.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
50 روستای بخش مرکزی و جوادآباد ورامین شورای اسلامی دارند.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.