به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت میرزایی عصر دوشنبه در نخستین نشست هم اندیشی نخبگان شهر تهران که با موضوع شهر هوشمند در برج میلاد برگزار شد، افزود: برنامه سوم توسعه در حال تدوین است و تلاش می شود تا پایان شهریور به شورا ارائه شود.
وی ادامه داد: موضوع شهر هوشمند در برنامه سوم توسعه به صورت ویژه ای دیده شده و سازمان فن آوری اطلاعات در این زمینه کار شبانه روزی انجام می دهد.

* نگاه ویژه شورای شهر به شهر هوشمند
مجیدفراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران نیز در این نشست ابراز امیدواری کرد که برنامه سوم توسعه شهرداری تهران پس از بررسی در کمیسیون های تخصصی تا پایان آذرماه در صحن شورای شهر تصویب شود.
وی همچنین موضوع شهر هوشمند و رسیدن به شاخص های کلیدی آن را به عنوان یک ضرورت مطرح کرد و گفت: مدیریت شهری کلانشهرهای دنیا توجه ویژه ای بر هوشمندسازی شهر دارند چرا که تحقق شهر هوشمند هزینه های خدمات در شهر را کاهش داده و درآمدهای پایدار و در نهایت زیست پذیری را بیشتر می کند.
وی شورای شهر تهران را متعهد به هوشمندسازی شهر تهران دانست و تصریح کرد: براین اساس با اینکه بودجه امسال شهرداری 20 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشت اما در حوزه شهر هوشمند افزایشی 20 درصدی دارد.

* 21 پروژه شهر هوشمند در شهر تهران
در ادامه این نشست علیرضا فرجود رئیس سازمان فاوا شهرداری تهران در خصوص شهرهوشمند گفت: مطالعات فراوانی در این زمینه انجام و اسناد کلان شهر هوشمند کلانشهرهای بزرگ دنیا واکاوی و نهایتا سیاست های کلان مشخص شد.
وی ادامه داد: ٢٥٠ پروژه هوشمندسازی تعریف و نهایتا پیش نویس ٢١ پروژه تهیه شد که نخستین گام آن موضوع برنامه ریزی است.
به گزارش ایرنا نخستین نشست هم اندیشی نخبگان شهر تهران با حضور محمدعلی افشانی شهردار، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران و معاونان شهردار، چند تن از نمایندگان مجلس و نیز اعضای شورا شهر در برج میلاد در حال برگزاری است.
تهرام/1109/9343//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.