به گزارش ایرنا، سیدمحمد علی افشانی روز دوشنبه در حاشیه افتتاح تونل آرش اسفندیار در جمع خبرنگاران افزود: نامه ی ارسالی در دست بررسی است اما باید شرایط فعلی اقتصاد کشور را درک کنیم.
وی با بیان اینکه چندی پیش هم نامه ای برای اختصاص دلار 4200 تومانی برای خریداری تجهیزات آتش نشانی به دولت ارسال شد، تصریح کرد: تاکنون در زمینه اختصاص ارز دولتی برای خرید نردبان موافقت شده و دستورات لازم برای مساعدت بانک مرکزی داده شده است.
شهردار تهران افزود: این تونل به طول 2 هزار و 500 متر دارای (تونل، رمپها و مسیر دسترسی محلی) که خیابان آرش به بلوار اسفندیار و بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی را اتصال و انتقال ترافیک از شرق اتوبان مدرس به آیت الله هاشمی و غرب مدرس برای ادامه مسیر است.
وی ادامه داد: همچنین امروز دور برگردان غیر هم سطح بزرگراه مدرس، شبکه جمع آوری آبهای سطحی محدوده خیابان خاوران(4 کیلومتر) و بازسازی کانال هرنجی به طول 3600 متر مورد بهره برداری قرار گرفت.
شهردار تهران افزود: یکی از برنامه های ما بررسی ترافیک تمام سطح شهر و با توجه به اولویت ها و محدودیت منابع مالی راحل خواهیم کرد.
افشانی گفت: روگذر، زیرگذرها و پل های عابر پیاده یکی از اولویت های شهری بوده و آنها را تکمیل می کنیم.
نماینده قرارگاه خاتم انبیاء نیز گفت: این پروژه عظیم از 2 گلوگاه از جمله مسیر زیر گذر بزرگراه مدرس و خیابان ولیعصر عبور می کند که به لحاظ شرایط ویژه خود در ردیف چهار پروژه بزرگ و رقابتی در جهان بشمار می رود.
وی با بیان اینکه مهم ترین وظیفه قرارگاه کمک به دولت و شهرداری تهران است گفت: این قرارگاه درصدد است باهمکاری بخش خصوصی و بازار زیرساخت های کشور را تکمیل و به بهره برداری برساند.
گنجی تصریح کرد: به هیچ عنوان این نهاد رقیب پیمانکاران و بخش خصوصی نبوده بلکه خود را همکار پیمانکاران داخلی می داند.
به گفته این نماینده قرار گاه خاتم انبیا سرعت و کیفیت اولویت اصلی ما بوده و به آن توجه داریم.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز در این مراسم اظهارداشت: در هر فصل در نظر داریم به صورت زمانبندی شده پروژه هایی که از اولویت خاصی برخوردار هستند را به بهره برداری برسانیم.
ایرج معزی افزود: در اوایل تیر ماه امسال شهردار تهران اعلام کرد که حجم اعتبارات و پروژه های نیمه کاره شهرداری هم خوانی ندارند و در این خصوص در نظر دارد برای جذب سرمایه های بخش خصوصی جهت اجرای پروژه های تونل صیاد و ادامه بزرگراه یادگار امام فراخوان بدهد.
وی تصریح کرد: طبق قول ها نیز هر فصل یک پروژه افتتاح می شود که مهر ماه امسال ادامه صیاد- شمال به سمت بزرگراه ارتش و چند پروژه دیگر را در تهران افتتاح خواهد شد.
معزی به محدودیت های مالی شهرداری اشاره کرد و گفت: شهرداری تهران پکیجی را برای سرمایه گذاری و جذب منابع بخش خصوصی در نظر گرفته و به زودی آنان را ارائه خواهد داد.
به گفته وی، شهرداری برای تونل شهید متوسلیان که بزرگراه صیاد شیرازی را از جنوب به بزرگراه آزادگان فراخوان زده و همچنین پارکینگ نیایش، امیرکبیر و ادامه پروژه بزرگراه یادگار امام شهرداری برای جذب سرمایه به بخش خصوصی پیشنهاد می دهد.
تهرام/7247//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.