حجت الاسلام اکبر زوبین روز جمعه در حاشیه برپایی همایش مسئولان هیأت های مذهبی ورامین در حسینیه ثارالله این شهرستان به خبرنگار ایرنا گفت: همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفای ایشان، فعالیت هیأت های مذهبی با محوریت حضور در مساجد در شهرستان ورامین آغاز شده که تا کنون 286 مجوز فعالیت رسمی برای این هیأت ها صادر شده است.
وی افزود: این هیأت ها در مساجد شهری و روستایی ، حسینیه ها ، تکایا ، محسنیه ها ، مهدیه ها و منازل افراد در سطح شهرستان به عزاداری می پردازند.
زوبین اظهار کرد: مهمترین اصل در عزاداری های حضرت امام حسین(ع) تبدیل نمودن شور حسینی، به شعور والای حسینی است که به این منظور تلاش شده تا با بهره گیری از مبلغین دینی بومی و میهمان ، فلسفه قیام عاشورا برای عزاداران و به ویژه نسل جوان تبیین و آنان را با نفس این قیام آشنا سازیم.
وی گفت: همزمان با آغاز دهه اول محرم مبلغان دینی بومی و میهمان ، به مناطق مختلف شهری و روستایی اعزام تا با حضور در مساجد و حسینیه ها ، به تبلیغ امور دینی بپردازند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین با تأکید بر لزوم توجه هیأت های عزاداری به نحوه برگزاری مراسم سوگواری طبق اصول اسلامی گفت: همچون سال های گذشته حمل علامت، نصب تصاویر منسوب به ائمه اطهار علیهم السلام و استفاده از آلات موسیقی در هنگام برگزاری عزاداری ممنوع است .
زوبین گفت : به منظور بررسی وضعیت فعالیت هیأت های عزاداری ، اکیپ های بازرسی با حضور در مناطق مختلف شهرستان بر فعالیت هیأت ها نظارت داشته و بر نحوه اجرای مراسم سنتی نظارت می کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به اداره تبلیغات اسلامی گزارش می کنند.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.