به گزارش ایرنا، آیت لله ناصر مکارم شیرازی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از شبستان امام خمینی(ره) در حرم عبدالعظیم الحسنی(ع) افزود: کسانی که با انفاق بخشی از دارایی های خود به افراد محروم جامعه خدمت می کنند در حقیقت به سیره اهل بیت (ع) عمل می کنند.
وی تصریح کرد: در میان مکاتب اسلامی تنها تشیع است که از لحاظ عقلانی و برهانی توانایی مباحثه با سایر مکاتب جهانی را دارد.
این مرجع تقلید اضافه کرد: ایثار و از خود گذشتگی از ویژگی های فرهنگ تشیع است در حالی که کشتار دسته جمعی انسان های بی گناه، ویرانگری، آتش زدن انسان ها و از بین بردن آثار تاریخی گذشتگان از ویژگی های مکاتب به ظاهر اسلامی ولی پیرو کفر جهان امروز است.
وی ادامه داد: زیارت قبور ائمه اطهار و وابستگان یکی دیگر از ویژگی های مکتب تشیع است که اسلام واقعی را در جهان امروز زنده نگه داشته و نیاز است تا احترام اماکن متبرکه بیش از گذشته حفظ شود.
آیت الله مکارم شیرازی یادآور شد: زیارت قبور مطهر امامان و امامزادگان همانگونه که در ایام عاشورا و اربعین برجسته می شود موجب زنده نگه داشتن واقعه غدیر، خوف دشمنان و تابیدن نور اهل بیت (ع) بر دل مومنان و شیعیان می شود.
وی اظهار داشت: ولایت امیرالمومنین (ع) تکمیل کننده رسالت پیامبر (ص) است که باید در حال حاضر تمامی آحاد جامعه با پیروی از آن در حفظ این نعمت الهی نهایت تلاش را انجام دهند.
به گزارش ایرنا، آیین بهره برداری از شبستان امام خمینی (ره) در حرم عبدالعظیم الحسنی(ع) امروز پنجشنبه با حضور آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، آیت الله محمد محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) و عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی مشاور رئیس قوه قضائیه و دبیرکل جامعه روحانیت مبارز، فرماندار و رییس دادگستری شهرستان ری، خانواده شهدا و جمعی از اعضای انجمن خیرین کشور برگزار شد.
شبستان تازه تاسیس امام خمینی(ره) در زمینی به مساحت یک هزار و 850 متر مربع و با زیر بنای 2 هزار و 670 متر مربع در ضلع غربی حرم عبدالعظیم (ع) احداث شد.
80 میلیارد ریال برای ساخت این شبستان توسط خیرین هزینه شده و این شبستان بزرگ شامل کفشداری، محراب، اتاق های کنترل، حراست، تصویر، صوت، برق و اتاق خادمین و امام جماعت است.
/6003/3218
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.