ژیلا خدادادی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: شهرستان ورامین از هنرمندان بنام صنایع دستی در حوزه های مختلف قالی بافی، شیشه گری، منبت، معرق، سفالگری، خاتم کاری، صنایع چرم ، سوزن دوزی و سایر حوزه ها برخوردار است که توجه ویژه به فعالیت های آنان می تواند در توسعه صنعت گردشگری و اقتصاد منطقه نقش به سزایی ایفا کند.
وی افزود: یکی از مهمترین مشکلات حوزه صنایع دستی ، نبود بازارچه دائمی و مرکز فعالیت هنرمندان این عرصه است تا این افراد بتوانند ضمن تولید، محصولات خود را به صورت مستقیم عرضه کنند.
وی بیان کرد: با پیگیری های صورت گرفته و تخصیص اعتبارات مورد نیاز، عملیات احداث بازارچه و مرکز تولید صنایع دستی ورامین در مجاورت مسجد جامع تاریخی آغاز شد.
خدادادی اظهار داشت: فاز اول این مرکز پیش از این با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد ریال آغاز شده بود ولی اجرای آن تکمیل نشده بود.
وی گفت: با تخصیص اعتبار 3 میلیارد ریالی و احداث 6 اتاق، احداث آلاچیق، محوطه سازی و دو چشمه سرویس بهداشتی، زمینه فعالیت هنرمندان صنایع دستی فراهم می شود.
خدادادی افزود: اتاق های این بازارچه با اولویت ایجاد حداقل دو فرصت شغلی در اختیار هنرمندان قرار می گیرد.
رئیس دفتر میراث فرهنگی ورامین گفت: با احداث این بازارچه، نمایشگاه های فصلی و دائمی صنایع دستی برپا شده و زمینه توسعه فعالیت این افراد فراهم می شود.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.