به گزارش خبرنگار ایرنا؛ مهدی یوسفی جمارانی، روز دوشنبه در نشست مشترک شورای اسلامی استان تهران با مسئولان و شورای اسلامی فیروزکوه با تاکید بر اهمیت شوراهای اسلامی افزود: مجموع اقدامات شوراهای اسلامی حاکی از ارجحیت منافع کشور، شهر و منطقه بر منافع فردی است؛ و روند انتخابی نظام کشور، روندی رو به رشد و پیشرفت است.
نماینده مردم فیروزکوه و دماوند در مجلس شورای اسلامی شورای نیز در این نشست بیان داشت: عملکرد و اقدامات شورای اسلامی استان تهران، الگوی نیکو برای استان های دیگر کشور بوده است.
قاسم میرزایی نیکو در ادامه، ابراز کرد: دولت در این تفکر بوده است که شوراها نقد می کنند و امور را مورد بررسی قرار می دهند، اما در دوران اصلاحات، نتایج مثبت حضور شوراها به خوبی نمایان شده است.
وی با اشاره به نقش ویژه شوراهای اسلامی، تصریح کرد: شوراها می توانند مشکلات قانونی را به کمیسیون مربوطه در مجلس منتقل کنند.
همچنین ادامه داد: بررسی موانع در مسیر راه اندازی پروژه ها از دیگر وظایف شوراهاست که می توانند با پیگیری، آنها را مرتفع کنند.
میرزایی نیکو اظهار داشت: فیروزکوه ظرفیت بالایی در عرصه گردشگری، کشاورزی و دامداری دارد؛ همچنین اولین شهری است که بعد از تهران می تواند صنایع را در خود جای دهد.
الهام فخاری، رئیس شورای اسلامی استان تهران هم با اشاره به اهمیت این نشست، بیان داشت: در این جلسه مسائل، چالش ها و فرصت های پیشروی شهرستان فیروزکوه در بخش های کشاورزی، محیط زیست، حمل و نقل و ترافیک و راه و شهرسازی بررسی خواهد شد.
به گزارش ایرنا؛ اعضای شورای اسلامی استان تهران بمنظور بازدید و بررسی مسائل و مشکلات شهرستان فیروزکوه، 12 مرداد ماه به این شهرستان سفر کردند.
شهرستان فیروزکوه با 40 هزار نفر جمعیت، دارای دو بخش مرکزی و ارجمند در شمال شرقی پایتخت واقع شده است.
تهرام/9897//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.