به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، چاپ دوم کتاب روزشمار زندگی امام خمینی(س) که با هدف استفاده محققان و پژوهگشران، به اهتمام علی اکبر رنجبر کرمانی تهیه شده است در دو هزار نسخه توسط چاپ و نشر عروج به بازار نشر عرضه شد. این کتاب به صورت اجمالی نشانگر تمامی مواضع و فعالیت ها و مبارزات حضرت امام خمینی(س) در مراحل مختلف تاریخ ایران و به نوعی بیانگر سیر تحولات فکری و مواضع سیاسی ، فقهی، اجتماعی و اقتصادی ایشان است.

چاپ دوم کتاب "روزشمار زندگی امام خمینی(س)" ، توسط موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) منتشر شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، چاپ دوم کتاب روزشمار زندگی امام خمینی(س) که به اهتمام علی اکبر رنجبر کرمانی وبا هدف استفاده محققان و پژوهگشران، تهیه شده است، در دو هزار نسخه و 800 صفحه توسط چاپ و نشر عروج برای بار دوم به بازار نشر عرضه شد.
کتاب روزشمار زندگی امام خمینی (س) شامل هفت بخش است . بخش اول کتاب به روزشمار زندگی امام خمینی(س)از تولد تا سال 1340، بخش دوم به حوادث مهم ایران در همین سالها یعنی از سال 1281-1340اختصاص دارد. بخش سوم نیز روزشمار زندگی امام خمینی (س) از تبعید تا هجرت و بخش چهارم به گزیده حوادث مهم ایران از سال 1340-1357 می پردازد. بخش پنجم به روزشمار زندگی امام خمینی(س) از اقامت در پاریس تا 22 بهمن 1357، بخش ششم به حوادث مهم ایران از اقامت در پاریس تا 22 بهمن 1357و بخش هفتم به روزشمار زندگی امام خمینی(س)از پیروزی انقلاب تا رحلت پرداخته است.
این کتاب به صورت اجمالی نشانگر تمامی مواضع و فعالیت ها و مبارزات حضرت امام خمینی(س) در مراحل مختلف تاریخ ایران و به نوعی بیانگر سیر تحولات فکری و مواضع سیاسی ، فقهی، اجتماعی و اقتصادی ایشان است.
در مقدمه این کتاب آمده است: "پرداختن به تاریخ زندگانی مردی بزرگ و تاریخ ساز، چون امام خمینی(س) هم آسان است و هم مشکل؛ آسان است از آن جهت که این مرد بزرگ در دهه اخیر عمر خود، نه فقط انقلابی عظیم را تا پیروزی رهبری کرد، بلکه در سطح منطقه و جهان، شخصیتی موثر و سرنوشت ساز بود؛ از همین رهگذر از لحظه ای که زمام رهبری انقلاب شکوهمند اسلامی را در دست گرفت تا روزی که به دیدار خدای خویش شتافت، همواره نام او و مواضع و تصمیماتش در صدر اخبار و مقالات رسانه های گروهی جهان قرار داشت. این حضور حتی پس از چندسال از درگذشت وی همچنان ادامه دارد به گونه ای که در بیشتر دائرة المعارف های معتبر سیاسی جهان، بخش مفصلی به این مرد بزرگ و تاریخ زندگی و افکار و اندیشه های او اختصاص داده شده است. از این رو پژوهشگری که بخواهد درباره زندگی امام خمینی(س) به تحقیق بپردازد با مراجعه به آرشیو روزنامه ها و کتابخانه ها با انبوهی از خبر و مطلب روبرو می شود. اما این کار در عین حالی که از نظر وفور خبر و مطلب و منبع و ماخذ، کاری آسان می نماید، کاری صعب و مشکل است؛ زیرا هر کسی از ظن خود یار این چهره نادر تاریخی شده است؛ به ویژه که حاصل کار و نتیجه مبارزات و مواضع سرسختانه او در ارکان حاکمیت مستکبران و زورمندان و زورمداران جهان تزلزل افکنده است. کتاب "روزشمار زندگی امام خمینی(ره)" دوران حیات بنیان‌گذار انقلاب اسلامی را به چهار دوره "از تولد تا سال 1340"، "از 1340 تا مهاجرت به پاریس"، "از مهاجرت به پاریس تا 22 بهمن 1357"، "از 22 بهمن 1357 تا رحلت امام‌خمینی(ره) تقسیم کرده است.
در پایان این کتاب فهرستی از منابع فارسی و لاتین این اثر تحقیقی آورده شده است. چاپ اول این اثر سال گذشته و در سه هزار نسخه منتشر شده بود.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.