تصویر زیر مربوط به یکی از نماز های جمعه رهبر معظم انقلاب در اوایل سال 60 می باشد.

به گزارش جماران، تصویر مربوط به یکی از نماز های جمعه رهبر معظم انقلاب در اوایل سال 60 در دانشگاه تهران است که در آن، آیت الله شهید دکتر محمد حسینی بهشتی، مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری حضور دارند.

حضرت امام خمینی(س)، پس از رحلت آیت الله طالقانی و استعفای آیت الله منتظری از امامت جمعه تهران به دلیل هجرت به قم، در حکمی در روز 24 دی ماه 1358 آیت‌الله ‌سیدعلی خامنه‌ای را به امامت جمعه تهران منصوب کردند.

در این حکم آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خدمت جناب مستطاب سیدالاعلام و حجت الاسلام آقای حاج سید علی خامنه‌ای - دامت افاضاته

چون حضور جناب مستطاب حجت الاسلام و المسلمین آقای منتظری - دامت افاضاته - در حوزه مقدسه قم لازم بود و ایشان انصراف خودشان را از امامت جمعه تهران اعلام نمودند، جنابعالی که بحمدالله به حُسن سابقه موصوف و در علم و عمل شایسته هستید به امامت جمعه تهران منصوب می‌باشید. از خداوند متعال، توفیق جنابعالی را در ارشاد و هدایت مردم خواستارم. والسلام علیکم و رحمة الله.

۲۵ صفر ۱۴۰۰ / ۲۴ دی ماه ۵۸

روح الله الموسوی الخمینی

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب، از 24 دی ماه سال 58 تاکنون، مجموعاً بیش از 240 مرتبه نماز جمعه‌های تهران را اقامه کرده‌اند و از این حیث، باسابقه‌ترین امام جمعه پایتخت می‌باشند.

 

بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه‌های نماز جمعه تهران در روز 5 تیر سال 1360، یک روز قبل از ترور نافرجام ایشان در مسجد ابوذر و دو روز مانده به انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و چندین نفر از شخصیت‌های مهم کشور، به دست منافقین کور دل، را (اینجا بخوانید).

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
8 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.