این حمله روز بعد از آن صورت گرفت که «ابوبکر البغدادی» رهبر گروه تروریستی داعش در نواری صوتی از هواداران این گروه خواست که در کشورهای غربی عملیات انجام دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رویترز،در حمله یک مهاجم چاقو به دست در «تراپ» در حومه پاریس، پایتخت فرانسه دو تن کشته شدند.این حمله دو مجروح نیز بر جای گذاشت.

نیروهای ویژه پلیس فرانسه در محل حادثه در ۲۶ کیلومتری پاریس حضور دارند. رسانه های فرانسه گزارش کرده اند که فرد مهاجم توسط نیروهای امنیتی کشته شده است. پیش از این گزارش شده بود که ماموران ویژه پلیس موفق شده اند فرد مهاجم را «خنثی» کنند.

یورونیوز نیز گزارش داد که بنا بر برخی گزارش ها نام فرد مهاجم در فهرست وزارت کشور فرانسه از افراد افراط گرا قرار داشته است. به گزارش تلویزیون «ب اف ام» فرد مهاجم هنگام حمله فریاد «الله اکبر» سر داده است.

جراحت وارده به مجروح این حادثه «جدی» توصیف شده است.

منطقه تراپ در غرب پاریس واقع شده است.

«ژرار کلومب» وزیر کشور فرانسه از واکنش «سریع» نیروهای امنیتی به حمله روز پنجشنبه تشکر کرده است.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

 برخی منابع گفتند که مهاجم خواهر و مادر خود را کشت و دو نفر را نیز به شدت زخمی کرد.

این حمله روز بعد از آن صورت گرفت که «ابوبکر البغدادی» رهبر گروه تروریستی داعش در نواری صوتی از هواداران این گروه خواست که در کشورهای غربی عملیات انجام دهند.

بغدادی رهبر گروه تروریستی داعش در یک فایل صوتی ۵۴ دقیقه‌ای که در شبکه های اجتماعی نزدیک به این گروه منتشر شد، ضمن تبریک گفتن عید قربان به مسلمانان و تشبیه وضعیت امروز به دوران جاهلیت از دولت‌های کشورهای اسلامی به شدت انتقاد کرد.

این نخستین پیام صوتی منتسب به بغدادی از حدود یک سال پیش به این طرف است. 

ابوبکر بغدادی همچنین با ستایش از نیروهای داعش برای حملاتی که اخیرا در کانادا و اروپا و نیز در مناطق «فحیص» و «سلط» در نزدیکی امان، پایتخت اردن انجام دادند گفت که ارزش هر کدام از این حملات برابر هزار عملیات است.

وی در این فایل ضمن یادآوری قدرت گرفتن شبه‌نظامیان شیعه در عراق گفت: پیروزی اصلی با سلاح‌های پیشرفته حاصل نمی‌شود، بلکه پیروزی در ایمان و اعتقاد راسخ ماست.

رهبر داعش در حالی این سخنان را بیان کرد که نیروهای شبه‌نظامی تحت امر او از ماه‌ها پیش در جبهه‌های سوریه و عراق شکست‌های سنگینی خورده و مجبور به عقب‌نشینی شده‌اند.

ابوبکر بغدادی ضمن کافر خواندن حکام سعودی از مردم شبه جزیره عربستان دعوت کرد تا بیدار شوند زیرا به گفته او دولت عربستان به صلیبیون (غربی‌ها) کمک کرده و ۱۰۰ میلیون دلار به کردهای لامذهب داده است.

وی از مسلمانان اهل سنت عراق نیز خواست تا به نیروهای داعش کمک کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی فرانسه پاریس
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.