مشاور پیشین کاخ سفید در کتابی که بناست فردا منتشر شود، به افشاگری هایی علیه ترامپ دست زده که او و اطرافیانش را به خشم آورده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، لس آنجلس تایمز در گزارشی نوشت: در آستانه انتشار کتاب جدید مشاور سابق کاخ سفید، دونالد ترامپ «اوماروسا مانیگو نیومن» را مورد حمله لفظی قرار داد و او را «پست و حقیر» خواند.

در پی انتشار جزئیاتی از کتاب جدید اوماروسا مانیگو نیومن تحت عنوان «روانی: حکایت یک کارمند داخلی از کاخ سفیدِ ترامپ» درباره رفتارهای نژادپرستانه و متعصبانه دونالد ترامپ، وی (ترامپ) به انتقاد از این نیومن پرداخت و او را انسانی پست و حقیر خطاب کرد.

دونالد ترامپ در واکنش به اظهارات مشاور سابق خود در نیوجرسی اعلام کرد: اوماروسا مانیگو یک انسان «حقیر» است. ترامپ در پاسخ به پرسش یک خبرنگار که از او پرسیده بود نظرش درباره اظهارات جدید اوماروسا چیست، گفت: «حقیر. او یک انسان حقیر است.»

نیومن در کتاب جدیدش نوشته است که ترامپ چندین بار از الفاظ توهین‌ آمیز علیه سیاه پوستان استفاده کرده و حتی صوت این اظهارات ترامپ نیز موجود است.

این نخستین حمله لفظی ترامپ به نیومن محسوب می شود که هم اکنون تور مطبوعاتی خود را برای معرفی کتاب جدیدش آغاز کرده است. کاخ سفید این کتاب را که قرار است 14 اوت به بازار توزیع شود، »«پر از دروغ و اتهامات کذب» خوانده است.

آسوشیتدپرس پیش از توزیع، نسخه ای از این کتاب را خریداری کرده است. اوماروسا در کتاب جدیدش چندین اتهام علیه دونالد ترامپ مطرح کرده است. وی در بخشی از این کتاب نوشته است که رئیس جمهور آمریکا در یک برنامه تلویزیونی از الفاظی توهین آمیز و نژادپرستانه علیه سیاهپوستان استفاده کرده است. او اذعان کرده است که دیگر هیچ گاه قادر به دسترسی و پوشش دادن صوت این اظهارات نخواهد بود اما گفته است که سه منبع ناشناس، محتوای این اظهارات را توصیف کرده بودند.

او نوشته است که ترامپ نشانه هایی از زوال عقلی و دمانس را نشان داده که غیرقابل انکار است. او همچنین ترامپ را فردی توصیف کرده که «عاشق درگیری، آشوب و گمراهی است و دوست دارد شاهد جدال و درگیری مردم باشد».

او با این کتاب چهره ای انتقاد برانگیز از ترامپ ترسیم کرده است. اوماروسا می گوید در بسیاری از رویدادها شاهد رفتاری نامناسب از ترامپ بوده است. اوماروسا مانیگو در بخش دیگری از این کتاب نوشته است زمانی که یک بار وارد دفتر ترامپ در اتاق بیضی شکل شده، او را در حال خوردن یک تکه کاغذ دیده است! او می گوید ترامپ در اکثر مواقع از جمله در تفریحگاهش در فلوریدا، جشن های تولد و مسابقات گلف بدون همسرش حاضر می شود.

مشاور سابق کاخ سفید همچنین فاش کرد که ترامپ قصد داشته در مراسم تحلیف خود، به جای کتاب مقدس از نسخه ای از یکی از کتاب‌ های خود برای سوگند خوردن استفاده کند. به گفته نیومن، ترامپ قصد داشته است در مراسم تحلیف ریاست جمهوری روی کتاب «هنر معامله»، از نوشته‌های خودش، سوگند یاد کند. 

این در حالی است که کاخ سفید هم از کتاب و هم از نویسنده آن انتقاد کرده است. کاخ سفید همه مسائل مطرح شده از سوی اوماروسا را تکذیب کرد و او را «کارمند سابق بدخلق کاخ سفید» توصیف کرد که تلاش می کند با «حملات دروغین» به رئیس جمهور آمریکا نفع ببرد.

اوماروسا یک آمریکایی آفریقایی تبار و اداره کننده ارتباطات دفتر روابط عمومی دونالد ترامپ بوده است که اوایل سال جاری میلادی از سمت خود استعفا کرد.

اوماروسا پیشتر از جمله مشاوران ارشد دولت ترامپ محسوب می شد و بسیار به او نزدیک بود تا حدی که حتی مراسم ازدواج خود را در هتل مجلل ترامپ برگزار کرد.

«سارا هاکبی سندرز» سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید می گوید: «این کتاب به جای تعریف از اینکه ترامپ و دولتش در حال تامین امنیت آمریکا هستند، پر از دروغ و اتهامات کذب است. جای بسی تاسف دارد که کارمند سابق کاخ سفید تلاش می کند از این حملات دروغین نفع ببرد و رسانه ها هم سکوی لازم را در اختیار او قرار می دهند.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.