ضد هوایی های سوریه یک هواپیمای شناسایی اسرائیل که حریم هوایی سوریه را با عبور از حریم هوایی لبنان نقض کرد در منطقه «دیر العشائر» در دورترین نقطه از غرب دمشق سرنگون کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین،پدافند هوایی ارتش سوریه یک هدف دشمن را در ریف غربی دمشق در نزدیکی مرزهای سوریه با لبنان سرنگون کرد.

یک منبع امنیتی سوری نیز گفت که ضد هوایی های سوریه یک هواپیمای شناسایی اسرائیل که حریم هوایی سوریه را با عبور از حریم هوایی لبنان نقض کرد در منطقه «دیر العشائر» در دورترین نقطه از غرب دمشق سرنگون کردند.

برخی منابع سوری گفتند هواپیمایی که سرنگون شده پهپاد اسرائیلی بوده است و تحقیقات پس از سرنگونی آن آغاز شده است.

در دوم آگوست جاری نیز ضد هوایی های سوریه یک هدف دشمن را در غرب دمشق سرنگون کرده بود.

همزمان با آن مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد که ضد هوایی های پایگاه «حمیمیم» روسیه در سوریه دو پهپاد را که افراد مسلح از مناطق تحت کنترل خود  در شمال استان«لاذقیه» برای حمله به این پایگاه به پرواز در آورده بودند را سرنگون کردند.

برخی شاهدان عینی نیز گفتند که مردم در روستاهای«الاسد،قدسیا، الدیماس و جدیده یابوس» که همه آنها به موازات بزرگراه دمشق-بیروت قرار دارند صدای شلیک موشک ها به سمت هدف دشمن را شنیدند.

یک منبع میدانی نیز گفت که ضد هوایی های سوریه دو موشک به سمت هدف شلیک کردند و آن را سرنگون کردند و اکنون تحقیقات درباره ماهیت این هدف توسط واحدهای متحصص آغاز شده است. این واحدها به محل سقوط هدف که در منطقه دورافتاده و بی آب و علف میان کوه ها و تپه های مرزی میان سوریه و لبنان است رفتند. 

 

اذعان واشنگتن به درگیری با همپیمانانش در  دیرالزور

پنتاگون (وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا)رسما اذعان کرد که حادثه تبادل آتش میان عناصر تفنگداران دریایی اش و نیروهای دموکراتیک سوریه در استان دیرالزور در شرق سوریه در ماه فوریه گذشته رخ داده است.

فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح آمریکا تأکید کرد که این تبادل آتش در 17 فوریه در مرکز منطقه دشت رود فرات رخ داده است و یکی از نظامیان تفنگدراران دریایی آمریکا توسط یکی از عناصر نیروهای دموکراتیک سوریه هدف قرار گرفته شد. 

در بیانیه ای که این مرکز روز جمعه منتشر کرد آمده است که درباره این حادثه تیمی به فرماندهی یک سرهنگ در نیروی تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا صورت گرفت اما تحقیقات نتوانست مشخص کند که آیا هدف قرار دادن نظامیان آمریکایی به دست یک نیروی محافظ عضو نیروهای دموکراتیک سوریه عمدی بوده است یا در نتیجه تیراندازی بی هدف و اشتباهی بوده است.

برخی رسانه های آمریکایی نیز که گزارش هایی چند ماه پیش درباره این حادثه منتشر کرده بودند، تأکید کردند که عجیب است پنتاگون به این شکل در فاش کردن اطلاعات درباره زخمی شدن نظامی آمریکایی تأخیر کرده است به ویژه آن که پنتاگون در بیشتر مواقع گزارش هایش درباره چنین مواردی را با سرعت کافی منتشر می کند.

روزنامه آمریکایی Task & Purpose  که در نظارت بر اخبار نظامی تخصص دارد در وبسایت خود تحقیقی مستقل درباره این تبادل آتش انجام داد و نوشت که این حادثه در پایگاهی در استان دیرالزور که یگان هایی از نیروهای مارینز آمریکا از ایالت «کالیفرنیا»  در آن مستقر هستند و در روز 17 فوریه تقریبا ساعت 21 به وقت محلی رخ داد و «کامیرون هالکوویچ»نظامی آمریکایی توسط یکی از عناصر نیروهای دموکراتیک سوریه مورد هدف قرار گرفت و دو گلوله به پایش اصابت کرد اما «کین داونی» همرزم وی که در محل حاضر بود نیروی وابسته به نیروهای دموکراتیک سوریه را به ضرب گلوله کشت.

این روزنامه در گزارش خود نوشت: روابط میان نیروهای آمریکایی و نیروهای دموکراتیک سوریه که کردها ستون فقرات آن را شکل می دهند در آن زمان متشنج بود به رغم آن دو طرف در جنگ علیه داعش در اراضی سوریه همپیمان به شمار می روند.

 

ادامه پیشروی ارتش در بادیه

 در همین حال خبرگزاری سانا گزارش داد که ارتش عربی سوریه به پیشروی های خود در بادیه «سویداء» ادامه داد و بر مناطق و تپه های جدیدی مسلط شد.

خبرنگار حوزه جنگی سانا در سویداء اعلام کرد: واحد های ارتش و نیروهای پشتیبانی صبح امروز عملیات جدیدی برای پاکسازی بادیه سویداء از تروریست های داعش  آغاز کرده اند.

خبرنگار سانا افزود: این عملیات به آزادسازی مناطق «سد الزلف ، القلعه القدیمه، تپه های القنطره ،سوح النعامه و أرض الکراع» انجامید.

این خبرنگار ادامه داد: واحد های ارتش با حمایت نیروهای پشتیبانی به پیشروی های خود به سمت مناطق «تلول الصفا ، تل علم ،الهبیریة و بئر الشیخ حسین» ادامه دادند و مواضع و استحکامات تروریست های داعش  نیز توسط هواپیماهای سوری به شدت بمباران شد و خسارات و تلفات سنگینی به تروریست ها وارد آمد.

خبرنگار سانا تصریح کرد: واحد های مهندسی ارتش  نیزبه خنثی سازی مین ها و بمب های دست ساز کارگذاشته شده توسط تروریست های داعش ادامه می دهند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.