این مرکز با هدف«جذب علمای مسلمان برای رویارویی با دیدگاه های افراطگرای جنگی و تشویق به تسامح» در ماه مارس سال گذشته طی سفر پادشاه عربستان به مالزی در دوران حاکمیت«نجیب عبدالرزاق» نخست وزیر سابق این کشور افتتاح شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، دولت مالزی مرکز مبارزه با تروریسم که عربستان از آن حمایت می کند را یک سال و نیم پس از افتتاحش توسط ملک«سلمان» پادشاه عربستان طی سفرش به مالزی را بست.

«محمد سابو» وزیر دفاع مالزی روز گذشه –دوشنبه- در پاسخ مکتوب به پرسشی در پارلمان گفت که فعالیت مرکز صلح جهانی ملک سلمان فورا متوقف می شود و ماموریت های آن را مرکز دفاع و امنیت مالزی به عهده می گیرد.

این وزیر به دلایلی که باعث شد دولت چنین تصمیمی اتخاذ کند اشاره ای نکرد و حکومت عربستان نیز هنوز واکنشی به این مساله نشان نداده است.

به گفته کسانی که در این مرکز فعال هستند این مرکز با هدف«جذب علمای مسلمان برای رویارویی با دیدگاه های افراطگرای جنگی و تشویق به تسامح» در ماه مارس سال گذشته طی سفر پادشاه عربستان به مالزی در دوران حاکمیت«نجیب عبدالرزاق» نخست وزیر سابق این کشور افتتاح شد.

عبدالرزاق در انتخابات پارلمانی که ماه می گذشته برگزار شد شکست خورد و اکنون با اتهام های فساد رو به روست.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.