وی افزود: کسانی که فکر می‌کنند با سخنان تهدید آمیز و تحریم‌های بی‌ارزش ترکیه را مجبور به عقب‌نشینی کنند، این کشور و این ملت را هیچ نشناخته‌اند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که در واکنش به اعمال تحریم علیه وزرای کشور و دادگستری توسط واشنگتن، آنکارا نیز دو وزیر آمریکایی را تحریم می‌کند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز شنبه طی سخنانی در پنجمین کنگره شاخه زنان حزب «عدالت و توسعه» حاکم در آنکارا تأکید کرد داشت:  همه دارایی‌های وزرای دادگستری و کشور آمریکا در کشور را توقیف خواهیم کرد (البته) اگر دارایی داشته باشند. 

وی افزود: کسانی که فکر می‌کنند با سخنان تهدید آمیز و تحریم‌های بی‌ارزش ترکیه را مجبور به عقب‌نشینی کنند، این کشور و این ملت را هیچ نشناخته‌اند. 

 رئیس جمهور ترکیه در ادامه گفت:مقامات واشنگتن دارایی های وزیران کشور و دادگستری ترکیه در آمریکا را به بهانه مداخله آنها در پرونده «آندرو برونسون» کشیش و مبلغ مذهبی آمریکایی مسدود کردند. این اقدام منطقی نیست. اقدام اخیر آمریکا علیه ترکیه به خاطر پرونده آندرو برونسون کشیش آمریکایی گامی است که سزاوار یک شریک راهبردی نیست.

وی افزود: با دستگیری معاون سابق هالک بانک ترکیه که پیشتر شش بار به آمریکا رفت و آمد داشته است، در تلاش مبادله با ما نباشند. ترکیه نمی‌تواند به عنوان ابزار بازی سیاست داخلی کشورهای اروپایی و آمریکایی مورد استفاده قرار بگیرد. آمریکا نمی‌تواند با تکرار اشتباهات کشورهای اروپایی به موفقیتی دست یابد.

اردوغان همچنین گفت: ما نمی خواهیم طرف بازی‌های باخت-باخت شویم. انتقال اختلافات سیاسی و قضایی به بعد اقتصادی به هر دو طرف آسیب می رساند. مذاکرات ترکیه و آمریکا با قوت ادامه دارد. به خاطر منافع مشترک، بخش زیادى از اختلافات دو کشور بزودى حل خواهد شد.  تنش‌های موجود میان ترکیه و آمریکا را می‌توانیم با توجه به روابط دوجانبه و استراتژیک حل کنیم. خیال ملت مان آسوده و وابستگان شهدای مان نیز خرسند باشند؛ در یک هفته 56 تروریست را از پای درآوردیم و آن را ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور ترکیه همچنین گفت: تقدیس کنندگان و حامیان تروریست‌ها هرگز از چنگ دولت ما رها نخواهند شد. تاکنون خون هیچ یک از شهدای مان بر روی زمین نمانده است. دیر یا زود حساب گروه های قاتل و تروریستی را رسیدیم و پس از این نیز حسابشان را خواهیم رسید.

اردوغان در پایان سخنانش گفت:دو هفته دیگر کنگره عادی حزب را برگزار کرده و به این طریق آمادگی لازم برای حضور در رقابت انتخابات محلی را کسب خواهیم کرد. ترکیه با نظام جدید حکومتی ریاستی، دوره جدیدی را شروع کرده و با این سیستم ترکیه را به سطح تمدن های نوین معاصر ارتقا خواهیم داد. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.