نیروی دریایی یمن ناو «الدمام» عربستان سعودی را در سواحل غربی یمن مورد حمله قرارداد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران،انصار الله یمن یک ناو جنگی عربستان سعودی را در ساحل غربی یمن هدف حمله قرار دادند.

وبسایت المسیره سخنگوی انصار الله یمن اعلام کر که نیروی دریایی یمن ناو «الدمام» عربستان سعودی را در سواحل غربی یمن مورد حمله قرارداد.

هنوز از تلفات مادی و انسانی این حمله گزارشی منتشر نشده است و ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی نیز هنوز به این خبر واکنشی نشان نداده است.

در همین حال، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن نیز موفقیت و دستاور نظامی بزرگی که نیروی دریایی یمن به دست آورد را مورد تقدیر و تمجید قرار داد.

المشاط در تماس تلفنی با  سرلشکر« محمد الغماری» رئیس ستاد مشترک ارتش یمن، عملیات منحصر به فردی که نیروی دریایی یمن علیه مواضع اشغالگران در شهر «المخا»انجام داد، اشاره کرد و گفت که این عملیات تغییری اساسی در روند و مسیر رویارویی با متجاوزان به شمار می رود.

روز گذشته نیروی دریایی انصارالله عملیاتی هجومی علیه محل تمرکز نیروهای ائتلاف عربی به ویژه نیروهای اماراتی در استان«المخا» در غرب تعز انجام داد.

این حمله از طریق دریا صورت گرفت و انبارهای تجهیزات نظامی و اتاق های عملیات ائتلاف را در محل پیاده کردن نیرو در بندر  المخا مورد حمله قرار گرفت.

در پی این حمله انفجارهای مهیبی در انبارهای تجهیزات نظامی ائتلاف عربی به رهبری عربستان در بندر رخ داد و شمار زیادی از نظامیان ائتلاف از جمله فرماندهان نظامی کشته و یا زخمی شدند.

یک منبع نظامی یمنی نیز گفت که عملیات هجومی نیروی دریایی ارتش یمن و کمیته های مردمی به محل تمرکز نیروهای ائتلاف عربستان سعودی در بندر المخا در غرب تعز صورت گرفته و با دقت بالا به اهداف خود رسید.

این منبع افزود که در این عملیات هجومی ده ها نیروی ائتلاف از جمله شماری از فرماندهان نظامی در اثر انهدام انبارهای تجهیزات نظامی و اتاق های عملیات آنها در بندر المخا کشته یا زخمی شدند.

در تحولی دیگر، انصار الله یمن اعلام کرد که چندین مرکز نظامی عربستان را در منطقه«جیزان» در جنوب غرب عربستان  در چارچوب عملیات هجومی به ارتش عربستان و پیشروی داخل اراضی عربستان به تصرف خود در آورده است.

شب گذشته نیروهای انصار الله و ارتش یمن کوه«مشعل» در جیزان عربستان را در عملیاتی منحصر به فرد که ارتش عربستان را هدف قرار داد، به تصرف خود در آوردند.

در این عملیات همچنین شمار زیادی از نظامیان عربستان کشته شده و شماری دیگر نیز زخمی شدند. علاوه بر آن شماری از نظامیان سعودی به اسارت گرفته شده و 3 خودروی نظامی شان منهدم شدند.

از جهتی دیگر، جنگنده های ائتلاف عربستان سعودی سه بار شهر«الدریهمی» در جنوب استان «الحدیده» را بمباران کردند.

 

اذعان ائتلاف عربستان 

ائتلاف عربستان سعودی که از سه سال پیش تجاوز به یمن را آغاز کرد به حمله به یکی از کشتی های نظامی اش و اصابت آن اذعان کرد.

این ائتلاف مدعی شد که کشتی هدف قرار گرفته شده ماموریت انتقال نفت را به عهده داشته است.

 

ورود فرستاده سازمان ملل به صنعا

خبرنگار المیادین گزارش داد که «مارتن گریفیت» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن برای دیدار با رهبران انصار الله و مسئولان دولتی یمن وارد صنعا پایتخت این کشور شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.