یک منبع پزشکی نیز گفت که تعداد کشته های حمله تروریستی شهر السویداء به 38 نفر افزایش یافت.شمار زخمی ها نیز به نزدیک به 40 نفر رسیده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، در حمله انتحاری گروه تروریستی داعش به شهر«السویداء» در جنوب سوریه شماری از شهروندان سوری کشته یا زخمی شدند.

خبرنگار سانا در السویداء گفت که یک عامل انتحاری داعش خود را در منطقه «السوق» در شهر السویداء منفجر کرد که در نتیجه آن شماری از شهروندان سوری جان خود را از دست دادند و شماری دیگر نیز زخمی شدند.

این خبرنگار افزود که نیروهای امنیتی سوری دو عامل انتحاری دیگر را پیش از منفجر کردن خود تعقیب کرده و آنها را کشتند.

این خبرنگار تصریح کرد که پس از آن نیز نیروهای امنیتی یک عامل انتحاری دیگر را در منطقه «المسلخ» در شهر السویدا تعقیب کرده و کشتند.

یک منبع پزشکی نیز گفت که تعداد کشته های حمله تروریستی شهر السویداء به 38 نفر افزایش یافت.شمار زخمی ها نیز به نزدیک به 40 نفر رسیده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان سوری نیز اعلام کرد که در حمله تروریستی السویداء 40 تن از جمله شمار زیادی غیرنظامی جان خود را از دست دادند.

روسیا الیوم نیز گزارش داد که بیش از 50 نفر در این حمله تروریستی و حملات تروریستی دیگر به مناطق مختلف السویداء جان خود را از دست دادند و 78 نفر نیز زخمی شدند.

شبکه تلویزیونی الاخباریه نیز گزارش  داد که عناصر داعش توانستند که به شهر السویداء نفوذ کنند و سه انفجار تروریستی در این شهر انجام دهند که نخستین انفجار در نزدیکی السوق دومی در نزدیکی میدان«المشنقه» و سومین انفجار نیز میدان«النجمه» اتفاق افتاد.

تلویزیون رسمی سوریه نیز اعلام کرد که یک عامل انتحاری در بیمارستان دولتی شهر السویدا دستگیر شده است.

همزمان با این حمله انتحاری در شهر السویداء تروریست های داعش چند حمله تروریستی به روستاهای« المتونه» در شمال شهر السویداء و «دوما،تیما و الشبکی» در شمال شرق استان السویداء انجام داند.

خبرنگار سانا تأکید کرد که نیروهای ارتش سوریه حملات تروریست های داعش را دفع کرده و تعداد زیادی از آنها را کشتند.ساکنان روستای دوما نیز چهار تروریست داعش را کشتند.

همچنین یگان های ارتش سوریه با کمک ساکنان روستای شبکی عناصر داعش را داخل این روستا به محاصره کامل در آوردند.

برخی منابع نیز گفتند که جنگنده های نظامی که مشخص نیست روسی یا سوری باشند مواضع داعش در منطقه را به شدت بمباران کردند.

این حملات تروریستی داعش به شهر السویدا و حومه شمال شرقی آن به منظور کاهش فشار نظامی ارتش سوریه بر بقایای داعش در غرب استان«درعا» در نزدیکی منطقه «جولان اشغالی» صورت گرفته است. ارتش سوریه عناصر داعش را در درعا و در نزدیکی جولان اشغالی به شدت زیرا آتش خود گرفته و به زودی تروریست ها را از این منطقه پاک سازی می کند. همچنین این حملات داعش در تکمیل تلاش های بیهوده اسرائیل برای مانع تراشی در مسیر پاک سازی منطقه جنوبی سوریه از داعش صورت می گیرد.

بنابر این گزارش، یک گروه کوچک وابسته به داعش همچنان منطقه کوچکی در جنوب غرب استان درعا به موازات السویداء را در اشغال خود دارد و از چند روز پیش تا کنون به شدت توسط جنگنده های روسی و سوری بمباران می شود.

خبرنگار المیادین از حومه شرقی السویداء  نیز گزارش داد که در جریان دفع حمله گروه تروریستی داعش به السویداء تسط ارتش سوریه، ده ها تروریست از پای در آمدند.

این خبرنگار افزود که تروریست های داعش حمله خود به روستاهای السویداء را از منطقه پایگاه نظامی «التنف» که نیروهای آمریکایی و همپیمانانش در آن مستقر هستند، آغاز کردند.

یک منبع سوری از السویدا نیز گفت که تروریست های داعش از بادیه به سمت ریف السویدا حمله کردند.

تروریست های داعش به ساکنان روستاهای السویدا در خانه های شان حمله کردند و ده ها تن از آنها را به قتل رساندند.

روسیه در واکنش به این اقدام تروریستی داعش آن را محکوم کرده و به خانواده های قربانیان تسلیت گفت.

شبکه المیادین همچنین به شکل زنده تصاویری از بمباران شدید مواضع  گروه تروریستی داعش توسط ارتش سوریه در شرق السویداء را پخش کرد.

 

 

پیشروی سریع ارتش در استان های درعا و القنیطره

ستاد تبلیغات جنگ در سوریه اعلام کرد که ارتش سوریه مجتمع های مسکونی«جلین» و شرکت «الیبیه» را آزاد کرد و به سمت شهرک جلین در ریف درعا در حال پیشروی است.

این ستاد تأکید کرد که ارتش سوریه روستاهای«صیدا الجولان»،«خان صیدا»،«اللوبید» و «المقرز» در استان القنیطره را آزاد کرد.

روز گذشته نیز  یگان های ارتش عربی سوریه به عملیات خود در نطقه جنوبی سوریه ادامه دادند و تعدادی از روستا ها و شهرک ها را در ریف درعا و ریف قنیطره آزاد کردند.

یک منبع نظامی به  خبرگزاری سانا گفت واحد های ارتش عربی سوریه روستا ها و شهرک های« المهیر ، الرفید ، رسم الحسن ،الحیران الشمالى ، الحیران الجنوبى، رسم عزرائیل، رسم البنیان ، رسم زعروره ، غدیر البستان ، أبو قلیعه، أبوتینه ، المعلقة ، الجبیله ،المدورة ، أبو الخشان ، أم اللوقس ،المهیوبه، المشیدة ، البصه، البکار و البکار الشرقى» واقع در در ریف درعا و ریف القنیطره را آزاد کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.