حزب اتحادیه دموکراتیک ترجیح داد که روابط خود با نظام حاکم بر سوریه از سر بگیرد به ویژه پس از آن که احساس کرد که ایالات متحده در صدد خالی کردن پشت آن است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «فؤاد علیکو» یکی از فرماندهان «شورای ملی کردها» در سوریه دلایل و تغییراتی که باعث شد حزب«اتحادیه دموکراتیک کرد» با دولت سوریه توافقنامه غیر علنی امضا کند و به موجب بندهای آن مناطق تحت کنترل نیروهای کرد از جمله منطقه «النشوه» در «الحسکه» و دیگر مناطق در شرق رود «فرات» را تحویل دولت سوریه دهد را تشریح کرد.

علیکو در گفت و گوی اختصاصی با عربی 21 گفت: اتحاد دموکراتیک پس از آن که دید طرف های حامی اش در نتیجه تفاهم های بین المللی و فشار ترکیه بر ایالات متحده آمریکا پشت آن را خالی کردند، احساس کرد که در موقعیت بسیار بدی گرفتار شده است.

وی افزود حزب اتحادیه دموکراتیک ترجیح داد که روابط خود با نظام حاکم بر سوریه از سر بگیرد به ویژه پس از آن که احساس کرد که ایالات متحده در صدد خالی کردن پشت آن است.

علیکو تصریح کرد که چندین مسئول آمریکایی تأکید کردند که روابط آمریکا با افراد مسلح کرد در سوریه صرفا نظامی از جمله برای جنگ با تروریسم است و روابط سیاسی نیست.

به گفته علیکو آن چه در شهر«عفرین» رخ داد و شاهد خالی کردن پشت کردها توسط روسیه بود نقطه عطفی بود باعث شد کردها به خود بیایند.

این مسئول کرد تأکید کرد که حزب اتحادیه دموکراتیک به مانور روابطش با ایالات متحده و روسیه تکیه داشت و از تناقض ها و تغییرات استفاده می کرد اما آن چه در عفرین رخ داد باعث شد متوجه شود که همه حامیانش دست از این حمایت کشیده اند.

علیکو همچنین گفت که حزب اتحادیه دموکراتیک کرد در صحنه سوریه تنها شده است به همین دلیل تصمیم به از سرگیری گشودن کانالاهای ارتباطی اش با نظام حاکم بر سوریه گرفت. وی تصریح کرد که این حزب تحویل مناطق مختلف به دولت سوریه را به بهانه های تکنولوژیک و توسعه ای و غیره توجیه می کند همانطور که اکنون درباره تحویل سد فرات این کار را کرده است به طوری که این حزب تحویل سد را به دلیل ضرورت های تکنولوژیک لازم برای فعالیت سد توجیه کرده است که خودش در اختیار ندارد.

این در حالی است که به گفته برخی از وبسایت های کرد حزب اتحادیه دموکراتیک میدان نفتی «العمر» واقع در شرق فرات در 10 کیلومتری شرق شهر«المیادین» در شرق استان«دیرالزور» را تحویل دولت سوریه داده است. این میدان نفتی بزرگترین میدان نفتی سوریه به لحاظ مساحت و تولید است.

علاوه بر آن، برخی منابع تأکید کردند که ارتش  سوریه برخی از نقاط نظامی مرتبط کننده سوریه با عراق را در چارچوب توافقنامه اعلام نشده میان دو طرف تحویل گرفت و این مناطق که تحویل داده شدند نزدیک به تپه«کوجر» در مرزهای عراق و سوریه است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.