صدها تن از مردم استان فاریاب امروز برای دومین روز تظاهرات کردند، که این اعتراض به خشونت و درگیری شدید کشیده شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، نیویورک تایمز گزارش داد درگیری در تظاهرات امروز مردم استان فاریاب در شمال افغانستان 10 کشته و زخمی بر جا گذاشت.

صدها نفر از مردم استان فاریاب امروز برای دومین روز در اعتراض به بازداشت «نظام الدین قیصاری» فرمانده پلیس شهرستان «قیصار» و نماینده ژنرال «عبدالرشید دوستم» تظاهرات کردند، که این اعتراض به خشونت کشیده شد.

شماری از اعضای شورای استانی فاریاب گفته اند براثر درگیری میان نیروهای پلیس و تظاهرات کنندگان، 3 معترض کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند.

شاهدان و منابع محلی گفته اند این افراد بر اثر تیراندازی نیروهای پلیس کشته و زخمی شدند اما مقامات استان فاریاب با رد این ادعا اعلام کردند نیروهای پلیس برای متفرق کردن معترضان، فقط به تیراندازی هوایی اقدام کردند.

گفته می شود معترضان بخشی از ساختمان استانداری فاریاب را نیز به آتش کشیده اند، تظاهرات کنندگان که در شهر «میمنه» مرکز استان فاریاب تجمع کرده اند خواستار آزادی فرمانده پلیس این شهرستان هستند.

شاهدان عینی می گویند که اکنون تمام مغازه‌ های شهر میمنه، مرکز فاریاب بسته، و تمام شهر تعطیل است.

امروز همچنین رسانه های افغانستان از آغاز تظاهرات گسترده در استان های «جوزجان» و «سرپل» نیز خبر داده اند. 

یکی از خبرنگاران افغان در فیس بوک خود نوشت که نیروی ویژه ارتش در مقابل مردم قرار گرفت و در شلیک مستقیم شماری را کشت و زخمی کرد. وی گفت که شلیک ها نیز جلوی مردم را نگرفت و مردم وارد استانداری فاریاب شدند و بخشی از ساختمان آن را به آتش کشیدند.

نیروهای امنیتی افغان چند روز پیش فرمانده پلیس شهرستان قیصار را به اتهام تهدید مسئولان امنیتی بازداشت و به کابل منتقل کردند.

این اقدام نیروهای امنیتی با واکنش «عبدالرشید دوستم» معاون اول ریاست جمهوری افغانستان که در ترکیه به سر می برد، مواجه شد.

این اعتراضات در حالی برگزار می شود که انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی افغانستان قرار است در ماه مهر برگزار شود.

 

منبع تصاویر: خبرگزاری افغانستان

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.