الشباب در بیانیه ای اعلام کرد که افراد مسلح این جنبش یک پایگاه سومالی-آمریکایی را در حومه شهر«کیسمایو» مورد حمله قرار دادند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حمله مسلحانه به نیروهای آمریکایی در سومالی یک نظامی آمریکایی کشته شد و چهار نظامی دیگر زخمی شدند.

یک مسئول آمریکایی در وزارت دفاع آمریکا به خبرگزاری فرانسه گفت که در حمله ای در منطقه«جوبالاند» در سومالی یک نظامی آمریکایی کشته شد.

این مسئول آمریکایی افزود که در این حمله چهار نظامی دیگر آمریکا و یک نظامی از همپیمانان زخمی شدند.

جنبش«الشباب» مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

الشباب در بیانیه ای اعلام کرد که افراد مسلح این جنبش یک پایگاه سومالی-آمریکایی را در حومه شهر«کیسمایو» مورد حمله قرار دادند.

در این بیانیه آمده است که این حمله یک روز پس از حمله الشباب به پایگاه نظامی وابسته به ارتش ملی سومالی در نزدیکی «بیدوه» و نصب کمین برای نظامیان سومالیایی دیگر در منطقه «هوریوا» در مگادیشو پایتخت سومالی صورت گرفت است.

نیروهای آمریکایی تحت فرماندهی نظامی آمریکا در آفریقا(آفریکوم) با همکاری نیروهای اتحادیه آفریقا در سومالی(امیسوم) و نیروهای سومالیایی در عملیات مبارزه با تروریسم مشارکت دارند و بارها به واسطه پهپادها پادگان های آموزشی وابسته به جنبش الشباب را در سراسر سومالی مورد حمله قرار دادند.

چهارشنبه شب نیروهای آمریکایی در حمله به جنبش الشباب در نزدیکی  شهر استراتژیک«افقوی» واقع در سی کیلومتری شمال غرب مگادیشو نیز شرکت کردند.

در اوایل ماه می نیز یک نظامی آمریکایی در حمله به اسلامگراهای سومالی به ضرب گلوله کشته شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.