برخی منابع در فلسطین اشغالی گفتند که صدای انفجارهای شدید در اطراف شهرک«طبریا» در شمال فلسطین اشغالی شنیده شده و آتش سوزی هایی نیز مشاهده شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، در پی تجاوز اسرائیل به سوریه، دمشق پاسخ تل آویو را داده و بیش از 50 موشک به 10 مرکز نظامی اسرائیلی در شمال فلسطین اشغالی شلیک کرد.

آخرین و جدیدترین تحولات مرتبط با این حمله

 

فرماندهی کل ارتش سوریه در بیانیه ای اعلام کرد: سامانه‌های دفاع هوایی سوریه بخش اعظمی از موشک‌ها را که هواپیما‌های اسرائیلی شلیک کرده بودند، سرنگون کردند.

ارتش سوریه در این بیانیه اعلام کرد: مقابله ارتش ما با تجاوز اسرائیل بار دیگر تاکیدی بود بر آمادگی ما برای دفاع از عزت وطن‌مان.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه افزود: خصومت جدید اسرائیل با مقابله قهرمانان ارتش ما روبه‌رو شد و بار دیگر قهرمانان ارتش ما تاکید کردند که آنها بیدارند.

این فرماندهی تاکید کرد: با شایستگی و آمادگی کامل سامانه دفاع هوایی ما توانست بخش اعظمی از موشک‌های پی در پی رژیم صهیونیستی را منهدم کند. تلفات این حملات موشکی سه کشته و دو زخمی بود. در عین حال این حملات موشکی موجب انهدام ایستگاه راداری‌، انبار تسلیحاتی و خسارت‌هایی به تعدادی از گردان‌های دفاع هوایی شد.

فرماندهی کل ارتش سوریه همچنین اظهار داشت: حملات علنی هرگز منجر به تحقق دستاوردهای بیشتر علیه تروریسم نخواهد شد.

وزارت خارجه سوریه: حملات رژیم صهیونیستی بیانگر آغاز مرحله جدیدی از تجاوز به سوریه است

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد، حملات موشکی رژیم صهیونیستی به سوریه در چارچوب شیوه خصمانه رژیم صهیونیستی و در پاسخ به شکست ابزارهای خود می آید.

یک منبع در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد، در چارچوب شیوه خصمانه رژیم صهیونیستی و در پاسخ به شکست ابزارهای خود از بین گروه‌های تروریستی صبح امروز پنجشنبه برخی پایگاه‌های نظامی سوریه هدف حملات موشکی رژیم صهیونیستی قرار گرفتند که با آن مقابله شده و اکثر آنها منهدم شدند.

این منبع تاکید کرد: مقابله مستقیم رژیم صهیونیستی و حامیانش با سوریه در حالی که قبلا به طور پنهانی و از طریق دست نشانده‌های تروریستی‌شان بود به مرحله جیدی از خصومت و تجاوز علیه سوریه رسیده است چراکه نمایندگان آنها شکست خورده‌اند و اکنون نوبت اصلی‌ها شده است.

وی تصریح کرد: این شیوه خصمانه در احیای طرح‌های توطئه‌ای شکست خورده در سوریه نتیجه ندارد و تنها منجر به افزایش تنش در منطقه می‌شود که تهدیدی جدی بر امنیت و صلح جهانی است.

واکنش فرانسه به تحولات سوریه: امانوئل مکرون در واکنش به حملات دیشب در سوریه خواهان تنش‌زدایی در منطقه خاور میانه شده است. 

دفتر مکرون در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که او به صورت مرتب در جریان وقایع قرار می‌گیرد و قرار است امروز پنج‌شنبه در دیدار با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان درباره تحولات خاور میانه صحبت کند.

خبرنگار المیادین به نقل از برخی منابع میدانی سوری گفت که سامانه دفاع هوایی سوریه بیش از 70 درصد از موشک های اسرائیل را سرنگون کرده است.

این منابع افزودند که سامانه دفاع هوایی 3 هواپیمای اسرائیلی که قصد داشتند حریم هوایی سوریه را نقض کنند، مورد اصابت قرار دادند.

جنبش «حماس» در واکنش به تجاوز اسرائیل به سوریه و پاسخ محکم سوریه به آن ضمن محکومیت چنین تجاوزی تأکید کرد که این حق کشورهای عربی و اسلامی است که از اراضی خود دفاع کرده و با قدرت به هر گونه تجاوزی پاسخ دهند.

وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که 28 هواپیمای اف 15 و اف 16 اسرائیلی در تجاوز به اراضی سوریه شرکت کردند و 60 موشک شلیک کردند.

در این بیانیه آمده است که سامانه دفاع هوایی سوریه بیش از نیمی از موشک های شلیک شده توسط هواپیماهای اسرائیلی را سرنگون کردند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که این تجاوز مراکز تمرکز نیروهای ایرانی و سامانه های دفاع هوایی در دمشق و جنوب سوریه را هدف قرار داد.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: روسیه خواستار توقف تنش میان ایران و اسرائیل است. «میخائیل بوگدانوف» تأکید کرد که روسیه نگرانی خود را از حملات موشکی اسرائیل به سوریه ابراز می کند و از همه طرف ها می خواهد که خویشتنداری خود را حفظ کنند.

مدیر دفتر العالم در سوریه گزارش داد که رژیم اشغالگر چندین موشک به مناطق مختلفی در خاک سوریه شلیک کرد؛ اما سامانه پدافند هوایی سوریه هشتاد درصد از آنها را رهگیری کرد.

«حسین مرتضی» به نقل از منابع آگاه، شلیک حدود 67 موشک به مواضع نظامی اسراییلی در جولان اشغالی را تایید کرد که این امر نوعی سردرگمی نزد رژیم صهیونیستی ایجاد کرد؛ و به رسانه ها و فرماندهان نظامی دستور داده شد تا از مواضعی که مورد اصابت قرار گرفتند و خسارتهای وارده سخنی نگویند و این اطلاعات محرمانه باقی بماند.

خبرنگار العالم اظهار داشت که ضربه ای که رژیم اسراییل از سوریه متحمل شد، مواضع نظامی حساس در جولان اشغالی را هدف قرار داد و رژیم اشغالگر را سردرگم کرد و سبب شد تا مواضع سوریه مانند خان ارمله و حضر در حومه قنیطره و نیز جمرایا و ریف دمشق و برخی مواضع دیگر را  هدف قرار دهد. سخنگوی رژیم صهیونیستی نیز ضمن ادعای وجود پایگاه هایی متعلق به ایران و حزب الله در سوریه، تهدید کرد که این پایگاه ها را هدف خواهند گرفت.

حسین مرتضی تأکید کرد  که رژیم صهیونیستی تلاش کرد تا اماکن حساسی در سوریه هدف قرار دهد اما پدافند هوایی سوریه با آنها مقابله کرد و متجاوزان در تحقق اهداف خود ناکام ماندند و فقط مرکز رادار و برخی انبارهای سلاح هدف قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد که این نخستین بار پس از دهها سال است که رژیم اشغالگر با این تعداد گسترده از موشک هدف قرار می گیرد؛ از این رو رژیم صهیونیستی تلاش کرد تا به طور گسترده پاسخ دهد و از وقوع معادله ای جدید در معادلات نظامی جلوگیری کند.

در حال حاضر دو طرف، تحرکات یکدیگر را با دقت و احتیاط، زیر نظر دارند؛ صف آرایی گسترده ای در جولان اشغالی برقرار است و تانک های اسراییلی و هواپیماهای شناسایی در حال حرکت هستند.

برگزاری رویترز نیز گزارش داد که دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد:«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه خواستار توقف تنش زایی در خارومیانه پس از تحولات شب گذشته در جبهه سوریه شد.

برخی منابع گفتند که اسرائیل به نیروهای لاندروف از همان ابتدای درگیری در جبهه جولان اطلاع داد که به دنبال تنش زایی یا جنگ با ایران نیست.

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسرائیل مدعی شد که اسرائیل به ایران اجازه نمی دهد که  سوریه را به پایگاه مقابل علیه اسرائیل تبدیل کند.لیبرمن در ادامه گفت: هیچ موشک ایرانی داخل اراضی تحت اشغال اسرائیل سقوط نکرده است.

«اریه درعی»وزیر داخلی رژیم اسرائیل و عضو کابینه کوچک شده این رژیم گفت: اسرائیل به دنبال جنگ نیست.

جنبش جهاد اسلامی حمله به مراکز نظامی اسرائیل توسط سوریه را واکنش طبیعنی و قابل پیش بینی به تجاوزهای اسرائیل دانست.«داوود شهاب» مسئول دفتر رسانه ای جنبش جهاد اسلامی گفت که آن چه در جبهه سوریه اتفاق افتاد واکنش طبیعی و قابل پیش بینی به تجاوزهای صهیونیستی به سوریه است.شهاب افزود که جنبش جهاد اسلامی واکنش سوریه را تبریک می گوید و آن را تمجید می کند.وی تصریح کرد که جنبش جهاد در قلب رویارویی با دشمن صهیونیستی است و بی تردید در صفوف نخست رویارویی با اسرائیل خواهد بود.سخنگوی جنبش جهاد اسلامی تأکید کرد که زمان تعیین سرنوشت جنگ ها توسط اشغالگر گذشت و دست اسرائیلی که در لبنان می کشد، در سوریه بمباران می کند و در مالزی و تونس ترور می کند، باید قطع شود.

سخنگوی ارتش اسرائیل گفت که قبل از حملات این رژیم به اهدافی در سوریه ، روسیه را در جریان گذاشته است.​

ارتش رژیم اسرائیل تأکید کرد که قصد ندارد تنش نظامی را با ایران در سوریه افزایش دهد.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: سردار «قاسم سلیمانی» حمله موشکی به مراکز نظامی ما در جولان را فرماندهی کرد.

در این بیانیه آمده است که گنبد آهنین فقط با 4 موشک از مجموع 20 موشک شلیک شده به مراکز نظامی اسرائیل مقابله کرده است.

در بیانیه ارتش اسرائیل آمده است که همه مراکزی که مورد هدف قرار گرفتند توسط موشک های ایرانی مورد حمله قرار گرفته است.​

«الیف صباغ» کارشناش  امور اسرائیل گفت که رژیم اسرائیل تلاش می کند که اسرائیلی ها را با کشیده نشدن به سمت جنگ آسوده خاطر کند.

صباغ تصریح کرد که اسرائیل درباره مراکز نظامی که با کمیت زیادی موشک در «جولان» اشغالی مورد حمله قرار گرفت، پنهانکاری می کند.

برخی منابع به المیادین گفتند که از جمله مراکز نظامی اسرائیلی که مورد حمله قرار گرفت یک مرکز وابسته به یگان سلاح های دقیق و هدایت شونده طی عملیات زمینی است.

سخنگوی کاخ سفید در واکنش به این تحولات مدعی شد که نیروی قدس ایران به فلسطین اشغالی موشک شلیک کرده است و این نشان می دهد نمی توان به ایران اعتماد کرد.

این سخنگو در ادامه ادعاهای خود بدون هر گونه اشاره ای به تجاوزهای مکرر اسرائیل به سوریه مدعی شد که رژیم اسرائیل حق دفاع از خود را دارد و آمریکا از اقدامات این رژیم در این چارچوب حمایت می کند.

این سخنگو همچنین مدعی شد که آن چه اتفاق افتاد درستی تصمیم ترامپ برای خروج از توافقنامه هسته ای را مورد تأکید قرار می دهد.

رسانه های اسرائیلی به نقل از سخنگوی کاخ سفید اعلام کردند که «سپاه قدس ایران» به سرزمین های اشغالی موشک شلیک کرده است.

یک منبع نظامی به خبرگزاری سانا گفت که پدافند هوایی سوریه با ده ها موشک شلیک شده توسط اسرائیل مقابله کرده و برخی از آنها به اهداف شان اصابت کرده و یکی از مراکز راداری را تخریب کرد.

این منبع نظامی افزود که یک مرکز راداری سوری در حملات اسرائیل هدف قرار گرفته است. تلویزیون سوریه هم گزارش داد موشک‌های اسرائیل مقر تیپ ۱۵۰ ارتش سوریه و همچنین فرودگاه «الخلخله» در نزدیکی «السویداء» در جنوب سوریه را هدف قرار دادند. مطابق این گزارش، موشک‌های اسرائیلی شلیک شده به جنوب حمص، رهگیری و منهدم شدند. 

برخی منابع در فلسطین اشغالی گفتند که صدای انفجارهای شدید در اطراف شهرک«طبریا» در شمال فلسطین اشغالی شنیده شده و آتش سوزی هایی نیز مشاهده شده است.

خبرنگار المیادین گفت که در منطقه «تل القبع» در اطراف شهرک« حضر» واقع در شمال «القنیطره» در پی تجاوز اسرائیل آتش سوزی رخ داده است.

خبرگزاری سانا گزارش داد که اسرائیل تلاش می کند که برخی گردان های دفاع هوایی سوریه را هدف قرار داده و برخی رادارها را منهدم کند.

فرمادهای ارتش لبنان اعلام کرد که 4 هواپیمای نظامی دشمن اسرائیلی حریم هوایی سوریه را نقض کردند.

خبرگزاری سانا گزارش داد که ده ها موشک شلیک شده توسط اسرائیل توسط پدافند سوریه سرنگون شدند.

رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که هواپیماهای اسرائیلی در منطقه طبریا فعالیت گسترده دارند و صدای انفجارهای مهیب در منطقه «الجلیل» شنیده می شود.

برخی منابع میدانی گفتند که ده ها موشک 4 مجتمع نظامی اصلی اسرائیل را در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داده است که هر کدام از این مجتمع ها چندین مرکز نظامی را شامل می شود.

این منابع گفتند که گنبد آهنین در انهدام موشک ها شکست خورده است.

خبرگزاری سانا نیز همزمان با آن اعلام کرد که پدافند هوایی سوریه با موشک های متجاوز اسرائیلی مقابله کرده است و یکی پس از دیگری آنها را منهدم کرد. در همین حال، صدای آژیرهای خطر در منطقه «جولان» اشغالی به صدا در آمده است و از شهرک نشینان خواسته شده است که وارد پناهگاه ها شوند.

برخی منابع به المیادین گفتند که بخش نخست موشک هایی که شلیک شده و مراکز نظامی اسرائیل را هدف قرار داد بیش از 50 موشک است.

مراکز اصلی اسرائیلی که مورد حمله قرار گرفتند عبارتند از:

-مرکز نظامی اصلی شناسایی فنی و الکترونیک.

-مقر یگان مرزی وابسته به «یگان جمع آوری اطلاعات تصویری 9900».

-مرکز نظامی اصلی عملیات اختلال الکترونیک.

-مرکز اصلی شنود شبکه های بی سیمی و غیر بی سیمی در سلسله غربی.

-ایستگاه های ارتباطی سیستم های دریافت و ارسال پیام.

-مرکز یگان سلاح های دقیق زن و هدایت شونده طی عملیات زمینی.

-باند فرود بالگردهای نظامی.

-مقر فرماندهی نظامی منطقه ای لشکر810.

-مقر فرماندهی بخش گردان های نظامی در حرمون.

-مقر زمستانه یگان ویژه برف «بنستیم».

هنوز هیچ طرفی مسئولیت شلیک موشک ها را به عهده نگرفته است اما برخی از منابع میدانی گفتند که به هر گونه واکنش اسرائیل با عملیات قوی تر و سنیگن تر در عمق سرزمین های اشغالی پاسخ داده می شود.

خبرگزاری رویترز به نقل از ارتش اسرائیل گزارش داد که نیروهای ایرانی در سوریه این موشک ها را به سمت مراکز نظامی اسرائیل در جولان اشغالی شلیک کرده اند.

برخی رسانه های اسرائیلی نیز گزارش دادند که نزدیک به 40 موشک از سوریه به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده اند و ارتش انتشار هر گونه اطلاعاتی درباره موشک هایی که جولان اشغالی را هدف قرار دادند،ممنوع کرده است.

خبرنگار المیادین گفت که پناهگاه ها در شهرک های شمال فلسطین اشغالی به روی شهرک نشینان باز شده است.

این خبرنگار تأکید کرد که تلاش گروه های مسلح برای حمله به شهر«البعث» با استفاده از وضعیت حملات صهیونیست ها را ناکام گذاشت.سانا گزارش داد که خمپاره‌هایی از مناطق تحت کنترل رژیم صهیونیستی به سمت شهر «البعث» در شمال استان قنیطره شلیک شده است.

برخی منابع گفتند که ارتش سوریه به صورت همزمان با آغاز حملات موشکی، مواضع و تحرکات تروریست ها در «اوفانیا»در استان مرزی قنیطره را زیر آتش گرفته است.

منابع میدانی بامداد امروز اعلام کردند که ارتش و نیروهای مسلح سوریه بعد از شلیک موشک توسط رژیم صهیونیستی به این کشور، حمله گروه های تروریستی را به مواضع نظامی خود در استان مرزی قنیطره دفع کردند.

در تعدادی از روستاها و شهرک های استان قنیطره گروه های تروریستی حضور دارند و کمک های مورد نیاز آن ها از سوی رژیم صهیونیستی و از داخل سرزمین های اشغالی فلسطین تامین می شود.

استان قنیطره در جنوب غرب سوریه در مرز فلسطین اشغالی قرار دارد و فاصله شهر قنیطره مرکز آن با دمشق70 کیلومتر است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.