جنگنده های ارتش سوریه یک مرکز وابسته به یکی از سازمان های اطلاعات و جاسوسی خارجی را در شهر«حاره» در استان «درعا» بمباران کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جنگنده های ارتش سوریه یک مرکز وابسته به یکی از سازمان های اطلاعات و جاسوسی خارجی را در شهر«حاره» در استان «درعا» بمباران کردند.

در ویدیوئی که یک پهپاد به تصویر کشیده خودروها و ساختمان های منهدم شده در این مرکز که توسط هواپیماهای«میگ 21» و «میگ23» بمباران شد،دیده می شوند. این جنگنده ها با استفاده از بمب هایی که هدایت شونده نیستند این مرکز را بمباران کردند.

یک منبع در وزارت دفاع سوریه گفت که سوریه این تأسیسات را پس از آن که اطلاعات جاسوسی مشخص کرد که مرکزی برای شناسایی الکترونیکی توسط یکی از سازمان های اطلاعات کشور خارجی برای حمایت از گروه های مسلح تروریستی مورد استفاده قرار دارد، زیر نظر گرفتند. این مرکز در اشغال گروه های تروریستی است.

این تأسیسات قبل از جنگ داخلی سوریه وابسته به نیروهای مسلح سوریه بود.

در تحولی دیگر، وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که یک بالگرد جنگی از نوع «Ka-52 »این کشور در مناطق شرقی سوریه سقوط کرده و دو خلبان آن نیز جان باخته اند.

براساس شواهد اولیه این بالگرد ممکن است به دلیل نقص فنی سقوط کرده باشد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود اعلام کرد که بالگرد نظامی روسی هنگام انجام پرواز بر فراز شرق سوریه سقوط کرد.

در ادامه بیانیه آمده است که تیم نجات موفق شد جسد دو خلبان را پیدا کند.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که تحقیقات اولیه نشان می دهد که علت وقوع حادثه، نقص فنی است.

 

محاصره داعش در جنوب دمشق

یگان هایی از ارتش سوریه با  ادامه پیشروی در جنوب شهر دمشق بخش دیگری از منطقه «حجر الاسود» را بازپس گرفتند. ارتش سوریه در عملیات خود علیه بقایای گروه های تروریستی از توپخانه وحملات هوایی استفاده می کند.

خبرنگار نظامی سانا در جنوب دمشق تأکید کرد که یگان هایی از ارتش بقایای تروریست ها در منطقه حجر الاسود را به محاصره خود در آوردند  و توانستند پس از درگیری های شدید مدرسه فناوری رایانه و تعدادی از ساختمان های مسکونی شمال غرب منطقه حجر الاسود را آزاد کنند.

یکی از فرماندهان میدانی در این زمینه گفت که  که تروریست ها یک شبکه پیچیده از تونل ها زیر  ساختمان ها و مقرهای خود ایجاد کرده اند  واز مهد کودک ها ومدارس ومساجد به عنوان مقرهای خود استفاده می کنند.

در همین حال، خبرنگار سانا از ادامه روند تحویل سلاح های سنگین و نیمه سنگین گروه های تروریستی به ارتش عربی سوریه در ریف های شمالی «حمص» و جنوبی «حماه» خبر داد.

خبرنگار سانا افزود: قرار است،  دومین سری از عناصر تروریستی و خانواده هایشان از این مناطق خارج و راهی شمالی سوریه شوند.

 

فرانسه بار دیگر تهدید به تجاوز به اراضی سوریه کرد

«فلورانس بارلی» وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد حمله ای که فرانسه در کنار آمریکا و انگلیس به سوریه به بهانه استفاده از سلاح شیمایی در شهر «دوما» در غوطه شرقی دمشق  انجام دادند فقط هشدار بوده است و پاریس آماده است در صورتی که بار دیگر از سلاح شیمایی در سوریه استفاده شود، حملات دیگری را انجام دهد.

بارلی در گفت و گو با شبکه «آر تی ال» که امروز صبح انجام داد گفت که حمله نخستی که فرانسه، انگلیس و آمریکا به سوریه انجام دادند یک هشدار بود.

وی تأکید کرد که پاریس آماده است که در صورت استفاده دوباره از سلاح شیمیایی توسط دولت سوریه حملات دیگری را انجام دهد.

این در حالی است که هنوز مشخص نیست که آیا در شهر دوما از سلاح شیمیایی استفاده شده است یا  خیر و چه کسی از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

بارلی از پاسخ به پرسشی درباره ناکامی دو ناوشکن  از سه ناوشکنی که در تجاوز به سوریه شرکت کردند، هیچ گونه پاسخی نداد و فقط به این گفته بسنده کرد که «موشک ها به همه اهداف اصابت کرد.»

سوریه بامداد شنبه 14 آوریل در معرض تجاوز موشکی آمریکا، فرانسه و انگلیس قرار گرفت. در این حمله 110 موشک به اهدافی در سوریه شلیک شد که بیش از 70 موشک از آنها توسط پدافند سوریه منهدم یا منحرف شدند. چند موشک نیز سالم به زمین رسید و توسط ارتش سوریه به روسیه منتقل شد.

 

گسترش  دامنه درگیری ها میان گروه های مسلح در حلب شمالی

فعالان سوری اعلام کردند که درگیری میان گروه های مسلح مورد حمایت ترکیه پس از 24 ساعت آرامش شکننده از سر گرفته شد و دامنه آن گسترش یافت.درگیری های شدید  گروه های مسلح از شهر«الباب» آغاز شد.

فعالان سوری گفتند که درگیری های شدید شب گذشته در مناطق«حوار کلس»،«دودیان»،«حرجله»،«الخربه»،« قره مزرعه» و «بغیدین» در شرق شهر«اعزاز» در ریف شمالی حلب میان گروه های«تیپ سلطان مراد» و «صقور الشام» وابسته به «نیروهای سپر فرات» مورد حمایت آنکارا آغاز شد.

فعالان تأکید کردند که در این درگیری ها دو طرف از سلاح های سبک و متوسط استفاده کردند و عناصر دو طرف نیز به حالت آماده باش کامل درآمدند. همچنین گروه های دیگر در منطقه تلاش می کنند که دخالت کرده و درگیری ها را متوقف کنند این در حالی است که برخی منابع از ورود کاروانی از ارتش ترکیه به اراضی سوریه از طریق گذرگاه مرزی «کفر لوسین» در استان «ادلب» خبر می دهند.

فعالان سوری گفتند که در این درگیری ها شماری از دو طرف کشته یا زخمی شدند و برخی جاده های ارتباطی اطراف شهر اعزاز قطع شده است.

 این در حالی است که روز گذشته برخی فعالان سوری گفتند که پس از رویارویی میان گروه های مسلح در شهر«الباب» در نزدیکی مرزهای شمالی سوریه با ترکیه که منجر به کشته شدن حداقل 11 تن شد، آرامش شکننده ای بر این شهر حکمفرما شده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان سوری اعلام کرد که درگیری میان گروه های مسلح در پی استفرار عناصر وابسته به گروه های هوادار ترکیه در الباب متوقف شده است.

این دیده بان تأکید کرد که عناصر وابسته به  گروه «جیش الاسلام» در کنار گروه «احرار الشرقیه» با گروه محلی« آل واکی» و «تیپ حمزه» وابسته به گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه درگیر شدند لیکن «حمزه بیرقدار» سخنگوی گروه جیش الاسلام در حساب شخصی خود در توییتر این اخبار را تکذیب کرد.

برخی فعالان وابسته به دیده بان حقوق بشر سویه گفتند که 11 نفر از جمله شماری غیرنظامی در گلوله باران و هدف قرار دادن متقابل طرف های درگیر در شهر کشته شدند. این فعالان تعداد غیرنظامیان کشته شده را چهار نفر از جمله یک زن و فرمانده گروه «احرار الشرقیه»به همراه تعدادی از عناصرش اعلام کردند. این آمار رو به افزایش است زیرا ده ها زخمی در وضعیت وخیمی قرار دارند.

درگیری ها زمانی شروع شد که عناصر گروه آل واکی و تیپ حمزه به افراد مسلح وابسته به احرار الشرقیه تعدی کرده و دو تن از آنها را زخمی کردند. در پی این حادثه مشاجره میان دو طرف تبدیل به درگیری شدید میان آنها شد که در این درگیری از سلاح های سنگین و متوسط استفاده شد. 

این درگیری در حالی رخ داد که چند ساعت قبل از آن نیروهای ارتش ترکیه با استفاده از زور معترضان به تعدی برخی عناصر تیپ الحمزه به کارکنان دو بیمارستان در شهر را متفرق کردند.

 روز گذشته ده ها نفر در شهر «الباب» در استان «حلب» در برابر یکی از مقرهای گروه های تروریستی مورد حمایت ترکیه، خواستار خروج آنها از شهر و پایان حضور افراد مسلح در این شهر شدند.

شرکت کنندگان در تظاهرات همچنین خواستار پایان حملات به مردم شدند.  

از سوی دیگر، سربازان ترکیه در این شهر به هدف حمایت از تروریست ها، گلوله های واقعی به سمت اهالی تیراندازی کردند که باعث به مجروح شدن تعدادی از آنها شد.

منابع محلی گفتند: اقدامات گروه های تروریستی و حمله های مکرر آنها  به مردم شهر الباب باعث شد که اهالی در این شهر روبروی مقر پلیس متعلق به تروریست ها تظاهر کنند.

همچنین در شبکه های اجتماعی تصاویری منتشر شد که در آنها عناصر مسلح گروه موسوم به ارتش آزاد وارد بیمارستانی در شهر الباب شده و کارکنان این بیمارستان را مورد ضرب و شتم و تهدید قرار دادند. این اقدام خشم مردم را  در الباب برانگیخت.

در پی این تعدی مردم خشمگین در شهر الباب  علیه افراد مسلح  مورد حمایت ترکیه تظاهرات کردند.

 

حمایت آمریکا از تروریست ها 

کنگره آمریکا تصمیم گرفته براساس پیش‌نویس لایحه بودجه دفاعی ۲۰۱۹ این کشور، برنامه آموزش و تجهیز تروریست ها در سوریه را توسعه دهد.

واشنگتن از طریق ائتلاف غیر قانونی از تروریست ها باقی مانده گروه  «داعش» و دیگر گروه های تروریستی در سوریه حمایت می کند.

در برخی گزارش های رسانه ای آماده است که این طرح مستلزم آن است که رئیس جمهور آمریکا گزارشی مفصل درباره  اقدامات دولت آمریکا به کمیسیون دفاعی کنگره ارائه دهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.