در تازه ترین خبر فاش شده است که قبل از یورش به دفتر، اتاق هتل و خانه وکیل شخصی رئیس جمهور آمریکا، مکالمات تلفنی او شنود شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، شبکه خبری ان‌ بی‌ سی آمریکا گزارش داد: اداره تحقیقات فدرال آمریکا قبل از یورش به دفتر، اتاق هتل و خانه «مایکل کوهن» وکیل شخصی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، به شنود مکالمات تلفنی او پرداخته است. این خبر به نقل از منابع آشنا به این پرونده فاش شده است.

سخنگوی دفتر دادستانی منهتن که مسئول تحقیقات در پرونده کوهن است، از هرگونه اظهار نظر در این باره خودداری کرده است.

بازرسی از دفاتر کار، خانه و اتاق کوهن در هتل در اوایل ماه آوریل انجام شد و بخشی از تحقیقات جنایی پلیس نیویورک در موضوع پرونده پرداخت پول به «استفانی کلیفورد» مشهور به «استورمی دانیلز» هنرپیشه فیلم‌ های مستهجن بود.

کلیفورد ادعا کرده که حدود یک دهه پیش (در سال 2006) با دونالد ترامپ رابطه داشته است. در واکنش به این خبر، مایکل کوهن وکیل شخصی دونالد ترامپ نیز اعلام کرده است که یک ماه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، از حساب شخصی خود مبلغ 130 هزار دلار به استفانی کلیفورد حق‌ السکوت پرداخت کرده و در مقابل از او خواسته است تا درباره روابط خصوصی‌ خود با ترامپ اطلاعاتی منتشر نکند.

این در حالی است که دونالد ترامپ که قبلا به طور کلی پرداخت حق السکوت را رد می کرد، شب گذشته در مجموعه ای توییت ها، پرداخت حق السکوت به استورمی دانیلز از محل بودجه انتخاباتی را رد کرد.

ترامپ در مجموعه‌ ای توییت گفته است که مایکل کوهن به دانیلز پول داده است و ترامپ هم این پول را به کوهن بازگردانده است. استفاده از بودجه انتخاباتی برای این موضوع می‌ تواند به منزله نقض قانون تلقی شود.

این اولین باری است که ترامپ پرداخت حق السکوت را می‌ پذیرد؛ هر چند او هنوز رابطه با استورمی دانیلز را رد می‌ کند.

او پیش از این، از پرداخت پول به استورمی دانیلز اظهار بی اطلاعی کرده بود.

سخنان قبلی او با آنچه مشاور حقوقی‌ اش گفته نیز تفاوت داشتند.

ترامپ گفته بود که او از پولی که مایکل کوهن به این بازیگر داده بود، مطلع نبوده است. گفته شده که این پول قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 پرداخت شده بود.

«رودی جولیانی» شهردار سابق نیویورک که اخیرا به تیم حقوقی ترامپ پیوسته نیز گفته که از بودجه مربوط به فعالیت‌ های انتخابات ریاست جمهوری این پول پرداخت نشده است. موضوعی که در این مسئله اهمیت زیادی به آن داده شده است.

جولیانی گفت: آنها (ترامپ و وکیلش) این کار را از طریق یک شرکت حقوقی انجام دادند و رئیس جمهور هم این پول را پرداخت کرد.

به گفته جولیانی، این پول در چندین ماه پرداخت شده است.

او همچنین در بخش دیگری از صحبت‌ هایش گفت که انتقال این پول قانونی بوده است!

استورمی دانیلز گفته بود به خاطر نگرانی از به خطر افتادن امنیت خودش و دخترش بود که 11 روز پیش از برگزاری انتخابات سال 2016 در قبال دریافت 130 هزار دلار از وکیل ترامپ خیلی سریع تصمیم گرفت که با امضای یک قرارداد، از صحبت کردن با رسانه ها درباره رابطه اش با ترامپ خودداری بکند.

تحقیقات پلیس نیویورک از کوهن، زیر مجموعه ای از تحقیقات «رابرت مولر» بازرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا است.

مولر که به دنبال یافتن پاسخی برای این پرسش است که آیا کارزار انتخاباتی ترامپ با مسکو در ارتباط بوده یا خیر، پیش از این مستقیما نیز درباره مایکل کوهن به تحقیق پرداخته و حتی گفته می‌ شود حکم بازرسی از دفاتر مایکل کوهن به درخواست او صادر شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.