42 شهروند سوری ربوده شده در روستای «استبرق» از دست ترورست ها آزادند شدند،همچنین 5 مورد انسانی از شهرک های«کفریا» و «الفوعه» همزمان با اخراج 200 تروریست از اردوگاه «الیرموک» تخلیه شدند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری سانا،  42 شهروند سوری ربوده  شده در روستای «استبرق» از دست ترورست ها  آزادند شدند،همچنین 5 مورد انسانی از شهرک های«کفریا» و «الفوعه» همزمان با اخراج 200 تروریست از اردوگاه «الیرموک» تخلیه شدند.

در راستای اجرای نخستین مرحله از توافق اخراج تروریست ها از اردوگاه الیرموک و آزادسازی ربود شدگان استبرق و محاصره شدگان شهرک های کفریا و الفوعه، صبح امروز همزمان با انتقال 42 شهروند ربوده شده از روستای استبرق و 5 مورد انسانی از شهرک های کفریا و الفوعه به گذرگاه «العیس» در جنوب شهر «حلب» 200 تن از تروریست ها و خانواده هایشان از اردوگاه الیرموک خارج شده اند.

خبرنگار سانا در گذرگاه العیس در ریف جنوبی حلب اعلام کرد: یک اتوبوس حامل 42 نفر ربوده شده که اغلب آنان زنان و کودکان هستند، به همراه خودروهای هلال احمر عربی سوریه وارد این گذرگاه شد.

خبرنگار سانا افزود: افرادی که توسط تروریست ها ربوده شده بودند، به بیمارستان حلب منتقل شده اند.

خبرنگار سانا نیز از ورود 5 مورد انسانی فوری از کفریا و الفوعه به همراه 18 تن از همراهانشان با آمبولانس هلال احمر عربی سوریه به گذرگاه العیس خبر داد.

وی توضیح داد: این افراد درپی حملات خمپاره ای تروریست ها به این دو شهرک  زخمی شده بودند.

در همین راستا 22 دستگاه  اتوبوس صبح دیروز راهی کفریا و الفوعه واقع در حومه ادلب شدند تا اولین گروهی از افرادی را که در این دو شهر به محاصره در آمده اند، از این دو شهرک منتقل سازند.

منابع محلی اعلام کردند که اهالی این شهرک‌ها از فریب تروریست‌ها و هدف قرار گرفته شدن اتوبوس‌های حامل محاصره شدگان بیم دارند.

خبرنگار سانا تأکید کرد: آزادسازی ربودشدگان و انتقال موارد انسانی از استبرق و کفریا و الفوعه همزمان با خروج 5 اتوبوس حامل 200 تروریست به همراه خانواده هایشان از اردوگاه الیرموک به سمت ریف ادلب صورت می گیرد.

روز گذشته بر سر خروج تروریست ها از اردوگاه الیرموک و رفتن آنها به ادلب و نیز آزادی محاصره شده های در شهرک های کفریا و الفوعه که تعداد آنها نزدیک به پنج هزار نفر می رسد در دو مرحله توافق حاصل شد. قرار است بر اساس این توافق در مرحله نخست 1500 نفر  تخلیه شده و نیمی از  85 ربوده شده که بیشتر آنها زن، پیر و کودک هستند، آزاد شوند. ربوده شده ها در دو مرحله آزاد می شوند.

در تحولی دیگر،جنگنده های ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا به روستای«الفاضل»در نزدیکی شهر«الشدادی» در جنوب استان «الحسکه»تجاوز کردند که در اثر آن ده ها غیرنظامی جان خود را از دست داده یا زخمی شدند.

برخی منابع محلی در منطقه الشدادی به خبرنگار سانا در الحسکه گفتند که هواپیماهای ائتلاف بامداد امروز خانه های شهروندان را در روستای الفاضل بمباران کردند که در پی آن 25 غیرنظامی که شامل دو پیرمرد و بقیه زن و کودک می شوند، جان خود را از دست دادند.ده ها نفر دیگر نیز در این تجاوز هوایی زخمی شدند.

این منابع تأکید کردند که تجاوز جدید ائتلاف بین المللی منجر به ویرانی چندین خانه و دارایی های اهالی روستا شد.

از سوی دیگر، خبرنگار جنگی سانا گزارش داد که یگان هایی از ارتش عربی سوریه عملیات خود علیه تروریست های داعش را در منطقه «حجر الاسود» در جنوب دمشق را ادامه دادند و در بخش جنوب غربی این منطقه پیشروی کردند.

این خبرنگار افزود که نیروی هوایی سوریه نیز حملات دقیقی به مقرها و استحکامات تروریست ها انجام داد.

 

توافق بر سر خروج تروریست ها از شمال حمص

خبرگزاری سانا از توافق بر خروج تروریست ها از شمال استان«حمص» خبر داد.

بر اساس این توافق تروریست ها سلاح های سنگین و متوسط خود را طی دو روز از تاریخ امضای  توافقنامه تحویل ارتش سوریه می دهند.

بر اساس این توافق افراد مسلحی که قصد دارند در منطقه بمانند، به مشکل آنها رسیدگی می شود.

همچنین به موجب این توافق ارتش سوریه وارد شمال استان حمص می شود و همه نهادهای دولتی به مناطق شمال حمص باز می گردند و فعالیت خود را از سر می گیرند.

 به موجب این توافقنامه همه تروریست هایی که حاضر به رسیدگی به مشکل شان نیستند، به همراه خانواده های خود به «جرابلس» و «ادلب» طی سه روز منتقل می شوند.

بر اساس این توافق گروه های تروریست همه نقشه های تونل ها و مکان های مین گذاری و انبارهای مهمات را تحویل می دهند و جاده بین المللی«حمص-حماه»را سه روز پس از امضای توافقنامه بازگشایی می کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.